Gäst satte idén till Teaterns nya kampanj RIP Matlådan

Genom en kommentar på Teaterns Instagramkonto satte gästen Erik Hasselgärde idén till Teaterns nya kampanj. Nu har Erik fått en central roll i kampanjen där Teatern tillsammans med sina gäster tar farväl av den gamla följeslagaren lunchmatlådan.

Teatern i Ringen centrum, som samlar flera av Sveriges främsta kockar, har snabbt blivit en uppskattad destination för matintresserade i Stockholm. Inte minst under lunchtid.

- Med kampanjen vill vi med glimten i ögat ta farväl av matlådan och uppmärksamma att Teaterns lunch är ett bra alternativ. Det är väldigt roligt att få arbeta nära våra matgäster och kunna göra något roligt av deras engagemang, säger Henriette Johansson, centrumchef i Ringen centrum.


Raamen i Teatern

Erik Hasselgärde kommer från musikbranschen och har tidigare aldrig jobbat med marknadsföring. Hans kommentar "RIP min matlådedisciplin" plockades ändå upp av Teatern och tillsammans har man nu jobbat fram kampanjen.

- Det är kul att få bidra och att Teatern lyssnar till sina gäster. Min matlåda låg mig tidigare mycket varmt om hjärtat, men det var inte en dag försent att Teatern kom till Skanstull. Jag äter gladeligen kockarnas mat istället för min egen, säger Erik Hasselgärde.

Kampanjen består av lunchintervjuer med Erik Hasselgärde och andra matgäster samt tävlingar i social medier där följarna kan vinna luncher från Teatern. Den kommer även innehålla direktutskick och synas digitalt, utomhus och i press.

För att vara med i tävlingen lägg upp din bästa matbild från Teatern på Instagram tillsammans med en kommentar om Teatern har pajat din matlådedisciplin. Tagga @teaternskanstull och #ripmatlådan. Tävlingen pågår t.o.m söndag 1/5.