Nya restaurangen Bambino's hyllar den italienska familjelivsstilen

Nu öppnar nya restaurangkonceptet Bambino's Great Italian Eatery i Tolv Stockholm. Inspirationen till menyn kommer från 50-talet, då den italienska matkulturen växte fram i USA, och rätterna är som gjorda för att hela släkten ska kunna dela dem tillsammans.

Med en känsla av att sitta utomhus på en italiensk piazza har den nya restaurangen vuxit fram i Tolv Stockholm, under Tele2 Arena. Bambino's är ett restaurangkoncept där både maten och drycken är ett möte mellan Italien och USA under 1950-talet, när stadsdelar som Little Italy i New York och North End i Boston växte fram.

Menyn består av klassisk italiensk mat med en amerikansk touch. Tanken är att sällskapen tar in flera smårätter eller större rätter på gemensamma fat för att tillsammans dela på maten, precis som under en familjemiddag i Italien.

– Som första franchisetagare att öppna Bambino's har resan från idé till färdig restaurang varit enormt spännande. Det har landat i ett stilfullt italienskt matkoncept som är tänkt att attrahera gäster med ledorden hemtrevnad och värme för att alla ska känna av den familjära stämningen, säger Henrik Hermansson, franchisetagare från Local Market Group som driver ett flertal restauranger runt om i Stockholm.


Bambino's

Namnet Bambino's kommer från den legendariske baseballspelaren Babe Ruth, även kallad ”The Great Bambino”. Ruths smeknamn har inspirerat restaurangens unika miljö med sin känsla av att vi alla är stora barn som kan leka och ha kul.

O’Learys Trademark som är franchisegivare till Bambino's tror starkt på det nya konceptet och tycker att Tolv Stockholm, som kombinerar mat och nöje, är den perfekta platsen för lanseringen av Bambino's. De ser även stora expansionsmöjligheter för fler restauranger runt om i Sverige och världen.

– Italiensk mat har länge varit eftertraktat och växer stadigt i hela världen. Att vi nu kan erbjuda ett starkt koncept med italiensk mat som grund, men addera spännande inredning och dessutom erbjuda ett härligt sätt att umgås på till familjer är något vi tror starkt på, säger Wilhelm Vintilescu, VD på O’Learys Trademark.