Thatsup växer – Emelie Anderberg blir ny redaktionschef

I december värvades Thatsups nya redaktionschef Emelie Anderberg från Mittmedia för att ta över utvecklingen av den redaktionella sidan. Emelie har även ett förflutet på Aftonbladet Nöje och på tidningsmagasinen Chic och Frida.
– Det känns fantastiskt roligt. Jag kommer in i företaget under en väldigt händelserik period och det ska bli spännande att få vara en del av resan framåt, säger hon.

Emelie Anderberg kommer senast från Mittmedia, där hon arbetade som webbredaktör och tv-producent. Med erfarenhet från Aftonbladets nöjesredaktion och Frida Förlag (numera Aller Media) låg det nära till hands att ta steget vidare till krog- och nöjesguiden.

– Thatsup är ett spännande och progressivt företag med blicken stadigt riktad framåt. Att kliva in i rollen som redaktionschef, och få bidra med min erfarenhet i den redaktionella utvecklingen, var exakt den typen av utmaning jag var på jakt efter, berättar hon.

Vardagslyx och livskvalitet ligger Emelie Anderberg varmt om hjärtat – själv vill hon vara där det händer, stärka bevakningen och leverera ett brett innehåll.

– Jag älskar att testa nya restauranger, ny mat och nya smaker, att gå på brunch, AW och utnyttja det stora utbud som Stockholm faktiskt erbjuder.

Thatsup har under året fortsatt att växa som krog- och nöjesguide, med stadigt stigande trafik på sajten och med ett allt större community av läsare som själva recenserar ställen. Nu vill Emelie Anderberg lyfta det redaktionella materialet till nästa nivå och inspirera till utveckling.

– Det finns redan en stadig grund att bygga vidare på, vilket alltid är en fördel när man vill testa nya idéer. Min devis är att det är bättre att våga prova sig fram, än att sitta stilla i båten. Thatsup ska fortsätta vara det självklara valet för den som vill få ut det mesta av krog- och nöjeslivet i Sveriges storstäder.

Tidigare redaktionschefen Johanna Lagerkranser är kvar på Thatsup, men är till stor del baserad utomlands och går därför över till rollen som redaktör. Detta innebär att redaktionen dessutom växer med en person i och med rekryteringen av den nya redaktionschefen.

Rivstartar nya året
Efter sommaren stod det även klart att Thatsup planerar utlandslansering inom en överskådlig framtid, vilket blir ett stort steg i företagets historia. Men först är det alltså dags att stärka redaktionen på hemmaplan lagom till 2019.

– Vi är sjukt glada över att ha lyckats rekrytera Emelie. Hennes gedigna bakgrund som redaktör passar perfekt för rollen som redaktionschef på Thatsup. Vi har vuxit starkt under 2018 och har nu en halv miljon unika besökare per månad. För att fortsätta växa nästa år behöver vi en större redaktion och mer struktur. Emelie får nu en ordentlig onboarding på företaget och kommer vara redo att ta vårt redaktionella material till nästa nivå direkt när vi kickar igång det nya året, säger Adam Linders, grundare och VD.