Recension av Restaurang Jungfrusund – En Besvikelse på Flera Nivåer
Vår senaste upplevelse på Restaurang Jungfrusund kan bäst beskrivas som en rad av besvikelser, från det ögonblick vi steg in genom dörren tills vi slutligen lämnade med en bitter eftersmak – både bokstavligt och bildligt talat.
Mottagande och Service
Vid ankomsten möttes vi av en obemannad reception och en ägare som, trots att han var placerad endast två steg från oss, verkade helt obekymrad om att aktivt välkomna oss. Efter en kort hälsning blev vi hänvisade till att vänta på en hovmästare, som inte verkade vara i närheten. Trots att restaurangen var i princip tom med endast tre bord upptagna, fick vi stå och vänta flera minuter. Ägaren, som nu tycktes irriterad över situationen, plingade otåligt på en klocka, men ingen dök upp. Det tog ytterligare ett par minuter och en upprepning av plingandet innan två servitriser äntligen anlände.
Detta var bara början på vår undermåliga serviceupplevelse. När vi snabbt försökte beställa för att undvika ytterligare väntetid, visade det sig att vår servitris hade mycket begränsad kunskap om dryckerna på menyn. Mitt förslag på alternativ till en Brooklyn Lager bemöttes med en hänvisning till menyn utan någon som helst rekommendation från hennes sida. När min fru beställde vin, serverades det direkt i ett fyllt glas utan någon presentation av flaskan – en tjänst som man skulle förvänta sig även på enklare etablissemang.
Matupplevelse
Vi valde att beställa den Koreanska Biffmackan, en rätt vi har ätit tidigare med viss tillfredsställelse. Men denna gång var upplevelsen allt annat än njutbar. Rätten var obalanserad, överdrivet saltad och dränkt i soja, vilket gjorde att den annars subtila mixen av smaker helt förlorades. Vad som borde ha varit en harmonisk smakupplevelse blev istället en överväldigande och osmaklig blandning. Maten var såpass oaptitlig att vi övervägde att inte avsluta måltiden, men hunger fick oss att göra det ändå.
Hygien och Professionalism
Det som dock verkligen drev oss till att lämna restaurangen, och som i efterhand har fått oss att ifrågasätta hela stället, var vad vi observerade från köket. Den ena kocken stoppade flera gånger sina handskbeklädda fingrar långt in i munnen, utan att byta handskar efteråt. Den andra kocken preppade en snus mitt i matlagningen, utan att skölja händerna efteråt. Denna nivå av bristande hygien är helt oacceptabel och borde omedelbart ha tagits upp av ägaren. Tyvärr, när vi försökte ge denna feedback till ägaren, möttes vi med en axelryckning och en känsla av att våra bekymmer inte togs på allvar.
Sammanfattning
Efter att ha läst igenom andra recensioner inser vi att vi inte är ensamma om våra erfarenheter. Det verkar finnas en genomgående brist på professionalism och utbildning hos personalen, något som ständigt nämns av andra besökare. Restaurang Jungfrusund lever långt ifrån upp till sin självbild som en “oas vid Mälarens vatten”. Istället verkar det vara en plats där varken service eller mat lever upp till de mest grundläggande förväntningarna.
Vi kommer definitivt inte att återvända, och baserat på både vår upplevelse och många andra liknande omdömen, rekommenderar vi starkt att andra tänker två gånger innan de bestämmer sig för att äta här tills den dag ägarna insett att läget inte är allt utan att service, bemötande och hygien spelar en avgörande roll för ökad beläggning och lönsamhet!
Recension av Restaurang Jungfrusund – En Besvikelse på Flera Nivåer
Vår senaste upplevelse på Restaurang Jungfrusund kan bäst beskrivas som en rad av besvikelser, från det ögonblick vi steg in genom dörren tills vi slutligen lä...
Märkligaste restaurangen jag ätit på. Maten är väl ok, kockarna var trevliga.
Det är väl tredje gången jag är här alla dessa gången har varit märkliga.
1. En man vad jag tror är restaurangchef eller ägare sitter i en soffa och kollar luren med sina väldigt unga servitriser. Det är nästan som att man störde när man önskade ett bord. Aja men vi fick ett bord iallafall, servisen var rar men kunde inte rekommendera något vin…Ingen fara, vi tar husets. Sen ser vi inget mer av henne eller någon servis förs vi går till soffan som personalen samlats vid och bad om notan. Restaurangchefen/ägaren var inte längre där annars hade vi önskat att prata lite med han. På vägen ut så fnissar en av tjejerna åt min jacka. Lite less fortsätter vi ut. 2. Vi är på plats igen och vill önska ett bord men möts av ett gäng servitriser i soffan igen. Vi besvärar dom om ett bord. Får en meny men ser sen inte servisen igen på ca 20 minuter. Köket kom ut och tog vår beställning, väldigt trevligt. Kanske något som borde fortsättas med… min pojkvän gick till toaletten och där sitter dom, servisen, i soffan.. Igen. Ingen tittar upp. Aja vi har fått dryck och maten är påväg. Vi betalade och hade ändå en ok vistelse, det ska vi tacka kökspersonalen för. 3. Sista gången vi kommer förbi någonsin. Vi möts återigen av ett par fnittrande servitriser i soffan den här gången liknar det ett dagis med flams och mobil-kollande. Vi vänder. Tack och hej, jag har gått ur gymnasiet för länge sen jag vill inte hänga på en restaurang får mig att känna att jag är tillbaka i en skolkorridor.
Jag vill förtydliga att åldern är inte problemet, vi har fått utmärkt service av unga stjärnor på andra restauranger. Och vi förväntar oss ingen Michelin stjärne service men ett hej kanske och en liten koll om maten smakar bra, en fråga om vi vill ha mer vin hade hjälpt. Här är bara ett bristande intresse. Låt kockarna lära upp servisen kanske?
Märkligaste restaurangen jag ätit på. Maten är väl ok, kockarna var trevliga.
Det är väl tredje gången jag är här alla dessa gången har varit märkliga.
1. En man vad jag tror är restaurangchef eller ägar...
Superfin miljö, bra aktiviteter i närheten för både stora och små. Tyvärr lever maten inte inte alls upp till standard och efter att ha varit där och ätit både lunch och middag, ett flertal gånger, så är vår förhoppning att maten framåt lever upp till sin magiska miljö. Feedback i all välmening till management var ingen hit, tråkigt tycker vi.
Superfin miljö, bra aktiviteter i närheten för både stora och små. Tyvärr lever maten inte inte alls upp till standard och efter att ha varit där och ätit både lunch och middag, ett flertal gånger, så är vår förhoppning att...
Otroligt dåligt service, mer än halvtom restaurang och vi fick vänta trots att vi hade bokat bord! Vi väntade minst 10 minuter utan någon i restaurangen ens ville säga hej. All personal passerade bara som om man var genomskinlig! Sedan kom hovmästaren och visade vilket bord som var vårat på ett mycket otrevligt och oprofessionellt sätt. Då vi hade ett spädbarn med frågade vi en servitris om vi kunde byta bord då det var lite blåsigt ute. Ok sa hon och fixade ett nytt bord. Efter en stund kom hovmästaren och ville flytta på oss igen med en otrevlig ton. Detta trots en halvtom lokal!! Vi föreslog tre alternativa bord men nej inget gick för sig. Ok om det varit mycket folk och man känt att han ansträngde sig för att hitta en bra lösning men en otrevligt ton blev dessutom drygare. Bägaren rann över och vi tackade för oss! Efter ha läst recensioner om maten så kanske vi ska vara glada att vi inte ens hann beställa innan vi insåg ställets standard och gick därifrån! Troligen är problemet nya ägare med noll känsla för service som sätter en otrevlig kultur?? Slöseri på ett ställe som ligger så fint.
Otroligt dåligt service, mer än halvtom restaurang och vi fick vänta trots att vi hade bokat bord! Vi väntade minst 10 minuter utan någon i restaurangen ens ville säga hej. All personal passerade bara som om man var genomskinlig! Sedan kom hovmästaren och visade...
Otrevligt bemötande av hovmästaren. Besöker restauranger första gången vilket även blir sista gången. Kommer inte att rekommendera. Hovmästare behöver gå en kurs gällande hur man bedömer gästerna
Var där i går. Tog in en lokal lättöl; smakade helt förfärligt, men på öl kan ju smaken vara olika. Det värsta var maten. Tog in dagen fångst (fisk) 305kr. Hela rätten var fullkomligen dränkt i olja och smör. Fisken (havsaborre) smakade absolut ingenting. Den var dessutom mager; efter rensning återstod en fiskmängd motsvarande två (2) fiskpinnar. Service var ok, läget är trevligt, men kocken är INTE bra.
Var där i går. Tog in en lokal lättöl; smakade helt förfärligt, men på öl kan ju smaken vara olika. Det värsta var maten. Tog in dagen fångst (fisk) 305kr. Hela rätten var fullkomligen dränkt i olja och smör. Fisken (havsaborre) sma...