Recension av Lilly – av Mimmi S.

Bröllopsklänningar i olika modeller och tyger! Dock trodde jag stället skulle vara bättre. Speciellt med tanke på läget, så trodde jag dom skulle ha bättre utbud och mycket mycket bättre service.

När syster skulle gifta sig besökte vi stället. Hade bokat tid som man ska(Men dom har även brudar som kommer på drop in). Kändes som personen som hjälpte oss/ syster inte riktigt lyssnade utan gav henne flera olika klänningar och när hon sa att de inte kändes rätt så fick vi svaret” men nu har du testat massa olika sorters klänningar, man kan inte testa alla”. Och till de har jag att säga ” JO!” En brud ska testa klänningar tills hon hittar den rätta. Till slut blev stämningen bara konstig då hon ville ha de klart och sålt typ kändes de som. Och ville att man skulle bestämma sig på en gång. Det blev bara ett stressande moment. Jag blev väldigt irriterad på henne.

Då jag har jobbat lite med bröllopsklänningar och accessoarerna tex. slöjor, tiaror och band så vet jag lite vad som passar ihop.
De var en annan kvinna där som var drop in kund och hon fick noll hjälp av personalen!
Förstår absolut att man ska boka tid om man vill ha 100% hjälp, vilket vi ville. Men tycker man kan ha en person i butiken som hjälper alla andra med tips och råd, och faktiskt i sånna fall kan säga till dom att boka tid om de är många moment en behöver hjälp med.

Jag försökte hjälpa henne lite på sidan om då hon fråga om min hjälp när hon hörde att jag hade lite koll. Var inte mycket. Hon undra vilken slöja som matchade hennes klänning, hur man kunde sätta på den på huvudet, om ett band borde sättas i midjan och om ett smycke behövdes i håret. Hon ville bara bolla idéer med någon och efter var hon jätte tacksam för min hjälp.
Då jag älskar allt med bröllop fix så hjälpte jag gärna till! Men borde vara personalens jobb... som sagt dålig kund service på alla nivåer.