Recension av Himlen – av Emma L.

Mitt första besök var bra, maten var god och utsikten är fantastisk dock kände vi att servicen inte var riktigt på topp redan då..
Det är dock inte i närheten av så dålig servicen var min andra gång som jag planerade ett besök.
En bokning gjordes via telefon inför min födelsedagsmiddag för ett lite större sällskap. Därför bad jag om ett långbord vid fönstret som vi kunde sitta tillsammans vid.
Och fick som svar att det inte var några problem och skulle ordnas.
Mer info än så fick jag inte, mer än att ett mail skulle skickas till mig med bokningsbekräftelse.
Mycket riktigt så kommer ett mail senare som jag behöver bekräfta.
Helt plötsligt ser jag att vi först och främst behöver beställa antingen 2 rätters eller 3 rätters inför vårt besök.
Sen har de även skrivit att mitt sällskap på 10 p kommer få sitta vid två separata bord ( trots att jag blivit lovad något annat först)
Och tillslut så ser jag att en avbokning måste ske senast 3 dagar innan bokade datumet annars blir jag debiterad 450 kr per person?!
INGET av detta nämnde man i telefon i samband med bokningen, samt att inget av detta som jag fick i mail i efterhand stod på hemsidan. Hade jag vetat att mitt sällskap ska få sitta vid två olika bord, MÅSTE beställa antingen 2/3 rätters och att avbokning gäller 3 dagar innan annars blir jag debiterad 450kr per person så hade jag aldrig ringt och bokat från första början.
När jag ringer restaurangen för att förklara mina bekymmer och hitta en bra lösning, får jag bara dåligt bemötande och killen har en väldigt dryg ton genom hela samtalet. Samma var det för min vän när hon ringde dit för att även hon hitta en bra lösning, då talade killen med henne på ett nedlåtande sätt och utryck som ” Lilla gumman”
Jag har jobbat inom restaurang i flera år och jag vet hur tufft yrket kan vara.
Men att tala och behandla en gäst på de sättet jag blivit behandlad på är under all kritik.
Har aldrig känt behov av att skriva en recension men detta är första gången jag känt att servicen varit såpass dålig att det behövs.

Vi fick tillslut avboka bordet utan debitering, vilket jag är väldigt lättad över då jag inte ville besöka denna restaurang mer. Väldigt tråkigt att ett sådant fint ställe med så stor potential faller pågrund av dess dåliga service. Enda som skulle få mig och mitt sällskap att komma tillbaka är om de gjorde ändringar bland de som är anställda idag.