Det måste vara ett av Sveriges sämsta företag. Man kan inte ringa till dem utan att bli knäpp på allt knappade i telefonen... "Har du problem? Tryck 1. Är du från jorden? Tryck 2". Har man tur möts man kanske till slut av en människa som i sin tur - inte har en aning.

De förutsätter dessutom att det är DU som kund som gjort fel när du ringer till dem. 

"Mailen fungerade ju igår... och inte idag. Än en gång; Jag... har... inte... ändrat... på... något!"

"Jaha... är strömmen på?" Säger supportkillen glatt.

"Men vad fan? JA, DEN ÄR PÅ! DATORN ÄR IGÅNG!"

"Har du startat ditt mailprogram?"

"Men din... vad tror du? Att jag startat Word och försöker få igång min mail?"

"Har du..."

"Stopp där! Sitter du och läser innantill?"

"Erhm... host... nejnej... inte alls..."

Jag har äntligen lyckats dock! Jag har eliminerat Telia från min räkningshög! Aldrig mer att detta idiotföretag ska få en enda krona av mig. Idag, när jag återigen läser att deras mail strular blir jag så nöjd så! Hahaha... jag slipper allting som har med Telia att göra! YES!

Telefonen ringer plötsligt där på skrivbordet. Jag svarar... det är en vän i andra änden.

"Hej!" Säger jag.

"Hej! Ehrm... min mail ligger nere. Kan du hjälpa mig?"

Fan.


SvD - DN - AB - GP - Exp - SDS -

Skriv en kommentar

Du kommer inte undan dem så lätt. De finns nästan i varje telekombolag i Europa på ett eller annant vis.

De äger ju även koppartråden i marken ;)

Pezster 
· Svar till Leo

Argh! Påminn mig inte!

oh,tell me about it! jag hatar dom....dom kan inte ett skit.Det värsta är att jag bundit mej till ett internetabbonemang,som jag nu inte använder för d e skit,men jag lär iaf sitta å betala för skiten!

Pezster 
· Svar till www.ericadanielsson.blogg.se

Se där... det där är Telia för dig. Avskyr dem.

Jag håller med att Telia har kronglat till sig för det. Det är märkligt att företag gör så för att de borde vara rädda om de kunder de har annars avslutar dom sina abbonemang.

Skrattar åt: Är du från jorden? Tryck 2". Härlig humor!

Det är sant för att man kan undra eftersom en del är så pass elaka så att man undrar om dom kommer från jorden egentligen.

Pezster 
· Svar till Anonym

De har nollkoll... det är därför de checkar om man är från Sverige. Utomjordingarna slår dem på käften via telefonen ;)

Felia! Hahaha! Det var originellt, har du kommit på det själv? Och du har problem att välja rätt i talsvaret. Tycker du det är svårt att programera videon också? Otroligt underhållande.

Pezster 
· Svar till Max

Du är säkert helt ok med att sitta där som en idiot och trycka på knappar. Du är nog till och med deras idealkund. En som inte förstår bättre. Du är helt enkelt Telias favorit-"biatch". Kul!
Och ärligt talat nu, Max... video? Vad fan är video?
Det är som att säga att jag inte vet om hur man sköter om en häst...
Pfftt.. VIDEO? Vem fan har en video? Utom du?
Hahaha... häng med nu för fan.

Tjoba!

Alltså Telia är så snygga i luvan. Var över en månad sedan jag beställde flytt på internet, telefoni och TV. Mailade dels för att spara pengar och tid i att sitta i deras kö över en timme, sedan har jag inte tid egentligen.. Så mailade dem ang, flytt. fick svar att det skulle ta ca 8 dagar. Jippie tänkte jag...

2 veckor går, jag chattar Telia och ber någon ringa upp, 15-20 minuter senare ring... Visa hela »

Pezster 
· Svar till Fredrikqq

hahaha.... alltså åt Telia nu alltså. Inte dig.
Dig lider jag med.
Men tack för storyn.
Man skulle slängt ut alla gamla anställda när det privatiserades... då hade de iallfall varit LITE på banan.

Måste bara posta denna! Kundservice hette det va?

20:26:31 Per Välkommen, jag heter Per, vad kan jag hjälpa till med?
20:27:15 xxx Hej, Per. Nu börjar jag bli riktigt less på er(Inte dig personligen).
Vi har ansökt om att flytta bredband telefoni tv i ett par veckor nu.

20:27:59 xxx Första gången över internet, fick svar att det skulla ta 8-9 arbdagar, inget hände. Så jag ringde till er, fick svaret att ni MÅ... Visa hela »

Bäst var nog när jag skulle beställa digital tv.
Dom hade mitt kundnummer så dom visste vilken typ av uppkoppling jag hade (har internet/tv från samma uttag). Ändå så skickade dom fel saker.. och inte nog med det jag fick dubbelt. Först kom ett paket och veckan efter ett till.
Tacka f-n för att det inte funkade att koppla in och få att fungera. Och såklart blev man idiot förklarad av supporten.

Pezster 
· Svar till L

Vilka stories här kommer in! Jisses!
Jävla Telia!

Felia? Jomenvisst.
Sen tror jag att de också har speciella tester innan folk blir anställda. Kallas "Tänk-inte-själv-testen". Så här var det för mig en gång:
Krångel med bredbandet, kom ej ut på linan, allt annat kollat (såklart på uppdrag av Feliasupporten), gick till och med till min Mac-leverantör eftersom det kunde vara strul med hårdvaran, samt lite annat smått och gott.

Åter... Visa hela »

Pezster 
· Svar till Ipse Cogita!

"stroke-lika reaktion"
lol

Om du tycker telia fungerar dåligt testa med comhem eller bredbandsbolaget vettja, det är bara att inse att det fungerar precis lika dåligt var man än köper sina tjänster nu för tiden. Dum-frågorna får man stå ut med, får samma sak på comhem-supporten. Antar att för varje vettig som ringer in till dem där så är det två totala retards som följer..

Pezster 
· Svar till comhem javisst

Jag är bortskämd med ett superbolag. Kan inte klaga.
Men Telia är värst. Usch och dubbelusch för Telia.

Efter 42 månader med instabilt bredband från Comhem lyckades jag för en tid sedan övertala dem att skicka hit en tekniker för att gå till botten med problemet. Jag fick givetvis godkänna villkoret att om de inte hittade ngt fel så blev jag betalningsskyldig - d.v.s. skickar de en inkompetent bastard, som inte löser problemet, är det mitt fel :) Hur som helst upptäckte teknikern att det satt ett felaktigt uttag i min lägenhet - han b... Visa hela »

"Du är säkert helt ok med att sitta där som en idiot och trycka på knappar. Du är nog till och med deras idealkund. En som inte förstår bättre. Du är helt enkelt Telias favorit-"biatch". Kul!
Och ärligt talat nu, Max... video? Vad fan är video?
Det är som att säga att jag inte vet om hur man sköter om en häst...
Pfftt.. VIDEO? Vem fan har en video? Utom du?
Hahaha... häng med nu fö... Visa hela »

Jobbigt det kommer bli för dig när du väl kommit till insikten att telekomföretagen jobbar likadant. Killen du pratade med på Telia kanske är den som svarar nästa gång du ringer till din nuvarande operatör. Inte för att han bytt arbetsgivare, utan för att hans arbetsgivare kan mycket väl ha mer än bara Telia som uppdragsgivare.

Pezster 
· Svar till Sammy Nordström

Sådär vet jag att det fungerar...
Fast jag har en liten leverantör... som till och med felsöker på plats.
Det du.
Det gäller vara smart när man väljer leverantör.
Som jag.

Kommentera