För han har just gjort bort sig. Som chefredaktör på Financial Times tycker jag nästan det är lite skickligt gjort. För alla vet ju att bra tidningar på nätet drar till sig besökare... har man många besökare kan man alltså sälja mer och dyrare reklam på siten... gör man det får man mer pengar. Tadaaaa! Så fungerar det.

Nischade tidningar om ekonomi, vetenskap, bank, bil etc kan nog komma undan med att ta betalt eftersom det är specialiserad journalistik inom vissa områden där läsarna nog skulle betala med glädje.

Men det är hemskt vad de skriker om att det är så jobbigt att låta tidningarna vara på nätet enbart och låta det vara gratis. De slipper ju tillverka papperstidningar och köra ut dem överallt. DET borde spara in en fin slant.

För på allvar... läsa en papperstidning?! Det är ju jobbigt... man kan inte söka utan blir tvungen att bläddra igenom hela skiten. Man får trycksvärta på fingrarna och när man öppnar tidningen trillar det ut diverse reklamblad dessutom. Usch och dubbelusch. Primitivo. Gratis på nätet och så kan våra trycksvärteglada människor därute betala för papperstidningen.

Och om man inte får de där läsarna så att man får reklamintäkter som täcker kostnaderna, vad gör man då? Tja... lägga ned tidningen låter som en bra idé.

Skriv en kommentar

Tänk så olika det kan va...jag tillhör den generationen som vill ta tidningen med på toa... och bläddrar gärna i den. Plötsligt ibland faller ögonen på något överraskande. Det tycker jag mest om.

Det händer, i mitt fall, för sällan på nätet.

Pezster 
· Svar till Lasse

*host* ja, vi får nog hålla kvar papperstidningen för toaletterna. :) Känns ju lite sunk om man skulle sitta med laptopen i knät när man gör tvåan. Point taken! :D

Kommentera