Jag har en lokal Internetleverantör hemma. Bra hastighet, de håller inga loggar och de har en personlig service som jag aldrig varit med om. En gång satt jag och en kompis och fipplade med lite hårdvara under en lördag och eftersom vi entusiastiskt drack öl under tiden så lyckades vi så klart se till att precis allting slutade att fungera. Jag ringde av någon anledning min Internetleverantör. Jag tänkte att de i supporten måste vara tech-nördar och att de borde hjälpa till även om det inte var deras problem att min egen router var cp. Det hela slutade med att det kom en lönnfet nörd hojjandes och löste problemet åt oss. På en lördag! Givetvis bjöd vi honom på öl efteråt vilket uppskattades.

Igår kväll ringde Tele2 till mig. Jag han inte mer än säga mitt namn innan säljsvadan kom som en störtflod ur luren.

"Hej! Jag ringer från Tele2 med målet att ge dig billigare Internet!" sa snubben.

"Öh... hur fick du mitt nummer?"

"Du har ju fast telefoni via oss och vi har ett erbjudande till alla som har det."

"Ja, visst fan." Jag tänker inte på det så ofta eftersom jag bara har det så att lillgrabbens polare, skola etc ska ha någonstans att ringa utan att det blir mobilkostnad. Vissa föräldrar är snikna som fan med det där.

"Så nu ska du få höra..."

"Erhm, vänta nu här. Jag har redan en bra leverantör." förklarar jag.

"Men det här är billigt!" försöker han. Varpå jag fortsätter:

"Cyklar ni ut på en helg och hjälper mig med routerinställningar en lördagseftermiddag?"

"Öh, nej."

"Och efteråt så stannar ni en stund och chillar lite och dricker lite öl?"

"Öh. Tror inte det."

"Precis. Då förstår du varför jag inte vill byta. Även om det är gratis."

"Allvar? Är det sant? Har det där hänt?"

"Jupp. Jag lovar."

"Ja, då ska du absolut inte ha Tele2. Här får du knappt tag på någon om du får problem." säger han otippat och skrattar.

"Ojsan. Sågade du precis företaget du ringer från?" frågar jag och nu skrattar jag med.

"Jajamen!" säger han glatt och tackar för sig innan vi lägger på.

Skön snubbe.


Skriv en kommentar

Se där... Man ska inte såga säljarna helt ;)

Pezster 
· Svar till PKP

Haha... nej. Är de som den här snubben är det ju helt ok!

Otroligt, han ljög inte som de andra brukar göra.

Det är inte säljarna man ska såga, företagen. Och framför allt företagen som har förstört branschen för alla som säljer bra produkter på ett schysst sätt.

haha, var med om ungefär samma sak (utan cykel påhälsning en lördagskväll, öldrickande och routerproblem) men jag hade tidigare en urbillig supersnabb lokal internetleverantör med bra support. det var med ett leende jag rabbla allt (100 kronor/mån. 100/100) när dom ringde för att sälja JÄTTEBILLIGT och snabbt internet. det var många som tyckte jag gjorde rätt som inte bytte till "deras" företag :)

Men det är sant...Tele2s kundtjänst är fan helt otroligt. Normal kötid är 50-60 minuter, och sen kommer man ofta fram till någon som måste slussa en vidare, eller prata med någon kollega som "vet mer om just det problemet", och så blir man hängande i luren i total tystnad i 10-15 minuter och undrar om de glömmer bort en.

Varför i helvete kan man inte bara maila dom, som med normala företag?!

Hoppas inte att snubben var avlyssnad (i utbildningssyfte, blink, blink) då blir han nog snart inkallad på möte. Chansen är stor att han jobbade på Transcom och dom kan vara lite speciella......... eller.... callcenters i överlag är lite speciella :D. Sjukt bra arbetsplatser!! :P

Pezster 
· Svar till Tombosto

Hmmm... får han foten anställer vi honom bums.

Kommentera