Recension av Kasai – av Sabrin G.

Jag hade högre förväntningar, men blev tyvärr besviken. Maten var helt ok, fin atmosfär, MEN när det var dags att betala notan så blev det plötsligt för svår matematik för servitrisen. Hon kom med en nota på 811 kr. Jag och mitt sällskap bad om att få dela notan på två. Hon återvände med varsitt kvitto på 460,5. Vi tyckte att det var märkligt och frågade om något hade blivit fel. Hon stod där som ett frågetecken och försökte komma med olika bortförklaringar om att vi hade tagit drinkar i baren och att det kanske var det som hade blivit fel. Jag påtalade att 811 delat på två inte blir 460,5 hon tittade helt oförstående och började åter igen fråga om det är något som är fel. Vi bad henne att hämta ursprungsnotan för att visa felet men då säger hon att hon redan slängt den. Vah? Ok vi valde att betala den felaktiga notan. När vi räknade ihop notan så hamnade det på 422 per person, och inte 460 som hon fick oss att betala. Oklart om hennes agerande var med baktanke eller om det helt enkelt handlade om okunskap om hur man tar hand om gäster, men det sänkte hela betyget. Jag har inga problem att betala dricks, men vill inte bli dumförklarad av en servitris som har uppenbarliga problem att både räkna och förstå kommunikation med kunder.
Ska restaurangen försöka ha högre status så ska de se till att ha professionell personal.