Jag bokade bord för 2 personer fem dagar i förväg, till påskdagen kl 20.30. Min kompis tipsade mig på påskdagsmorgonen om att det enligt Facebook skulle vara stängt 23-05. Jag kollade min mejl om någon information, men där fanns endast en mejl från Patricia som bekräftade min bokning. För säkerhets skull ringde jag kl 12.02 för att kolla att allt var ok. Telefonsvararen meddelade att det påskdagen var öppet 23-05. Då telesvararpersonen pratar mycket snabbt, så ringde jag ännu en gång. Jag hade förstått allt korrekt. Jag antog att detta då även avsåg restaurangen.
Men. Då jag fått många olika bud från Patricia ringde jag även kl 17.07. Jag frågade om det var öppet enligt min bokning. Jag fick då svaret att det var stängt och att detta meddelats mig, på mejl och telefon. Jag frågade när någon skulle ha ringt mig och fick svar runt kl 20 på lördagkvällen. Jag kollade och hade inget samtal då. Servitrisen hävdade då att jag angett fel nummer. Jag har förstås kollat och rätt nummer var angivet. När jag påpekade att även telefonsvararen ger fel information fick jag till svar att så inte var fallet. Detta backade dock servitrisen från. När jag påpekade att Patricia har dålig koll på sina kommunikationskanaler fick jag veta att allt fungerar perfekt på Patricia.
Jag som gäst har inga problem med att en restaurang kan göra fel. Det är bara att be om ursäkt, som för mig och alla andra när vi missar saker. Detta var inte aktuellt. Servitrisen önskade mig en bra dag i coronatider och slängde på luren.
Jag bokade bord för 2 personer fem dagar i förväg, till påskdagen kl 20.30. Min kompis tipsade mig på påskdagsmorgonen om att det enligt Facebook skulle vara stängt 23-05. Jag kollade min mejl om någon information, men där fanns endast en mejl frå...