Milajki Style FactOH!ry tar över ett av hotellrummen på Radisson Blu Scandinavia Hotel i sommar och utlovar därmed en unik helhetsupplevelse under ett dygn i Göteborg. Detta konceptrum blir det första i raden av flera följande pop up-händelser som dyker upp på hotellet framöver.
Den digitala eran är ett faktum och det är något som Göteborgsgrundade fenomenet Milajki Style FactOH!ry tagit fasta på. För ett år sedan skapade de sitt så kallade selfie-museum på centralt belägna Korsgatan 14 i Göteborg. Museet är en konstinstallation uppbyggd för att fotograferas. Bilderna är sedan tänkta att kunna användas av besökarna för att lägga ut i sociala medier.
Jessica Rivle, hotelldirektör på Radisson Blu Scandinavia Hotel, berättar att de kan se en trend hos sina gäster som söker efter en ny och mer spektakulär upplevelse.
– Samarbetet med Milajki ser vi som ett startskott på en hel rad av spännande pop-up händelser som kommer följa.
Jag tror att konceptet kommer passa hotellet som handen i handsken och redan nu i planeringsfasen blir vi nerringda av kunder som vill boka en natt i specialrummet.
Hotellets konceptrum är inrett helt i rosa och inbjuder kitchig rekvisita till en festlig fotoupplevelse som sedan kulminerar i ett besök på selfie-museet tio minuters promenad från hotellet. Utöver boende och museibesök ingår en maffig frukost. Konceptrummet kan bokas via hotellets reception och är tillgängligt från 10 juli.