Vi vill skapa en ny shoppingdestination

Vi vill skapa en ny shoppingdestination

Awesome Rags har med sina butiker lyckats överträffa de högt ställda förväntningarna på landets multibrandbutiker och blivit ett slående begrepp i genren. Den första butiken öppnade i PUB-huset i Stockholm för bara några år sedan och de två senaste butikerna är en på Kungsgatan i Göteborg och på Hamngatan i Stockholm. I samma veva har man även öppnat en webbshop. Och mottagandet har varit slående från både kund- och varumärkessidan.

Ulrika Fohgelberg på Awesome Rags tror att konceptets framgång beror på en kombination av starka varumärken, ett brett utbud och den motiverade och strakt serviceinriktade personalen.

Butiken på Kungsgatan är ett stort och fräscht etablissemang. Butiksytan är fördelad på två våningsplan - en dröm för alla medvetna göteborgare, som får en ansenlig multibrandbutik som gjord för att gå bärsärk i. Som vanligt jobbar butiken tätt med sina leverantörer och många av märkena får sin egen shop-in-shop-yta med logotyp och skräddarsydd inredning.

- Vi vill skapa en ny shoppingdestination som ska vara förstahandsvalet i Göteborg. Vårt motto är att uppnå vad vi kallar "affordable luxury" genom mixen av varumärken under ett och samma tak. Och vi har möjligheten att jobba med mindre designers som får visa upp större delar av sina kollektioner i sin shoppar tillsammans med mer etablerade märken, detta gör oss unika, säger Ulrika Fohgelberg.

För mer information och bilder på den nya butiken: Awesome Rags

För mer information och bilder på butikerna i Stockholm: Awesome Rags Hamngatan, Awesome Rags Nacka Forum, Awesome Rags PUB, Awesome Rags Sturegallerian, Awesome Rags Västermalmsgallerian.

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.