Recension av Salong WHY NOT – av Sandra B.

Salong WHY NOT

Gå Inte hit!

Aldrig NÅGONSIN gått till någon mer usel och OSERIÖS salong.

Köpte en deal på Lets Deal där det var klippning/balayage samt OLAPLEXbehandling. Det var riktigt dumsnålt gjort!

Det började med att jag köpte min deal och sedan fick jag dolda kostander på 900 kr på salongen... Då var jag uppe i det faktiska priset igen så bara ett sätt att lura dit kunder.

Började med att träffa Adam som skulle klippa mig. Kallpratade om hur jag skulle klippa mig och hur ofta man bör göra det. När jag sa att jag gör det sällan så ställer han den opassande frågan : Hur mycket tjänar du?
- Vilket ABSOLUT INTE har med saken att göra. (Kändes som ett sätt att få veta hur mycket de kunde ta extra betalt)

Visar en bild på vad jag vill ha. Adam instämmer och säger att han kan fixa detta. Han påbörjar processen.

När håret sedan ska tvättas ur så ska han borsta igenom det som han tupperat i samband med balayagen. Jag är inte hår öm men detta gjorde ONT. Han märker att jag sitter och rycker!! i stolen och flinar lite och säga att ska man bli fin så är det så här..

När det är klart så börjar han föna håret och locka det. Jag får stoppa honom och fråga om han ska klippa håret Efter han lockat det (lite ledande) Han rycker till och säger otrevligt *" va ska du klippa också?!"

Vet inte ens vad jag skulle svara på det (vi pratade om det det första vi gjorde, samt vad fan går man till frisören för annars?)

Redan när jag tvättade ur håret så ville jag bara där ifrån. Gjorde fruktansvärt ont och fanns inget förtroende.

Såg när han sedan torkat det att mitt hår gick AV när han borstade igenom det. De har alltså Blekt Sönder mitt hår.

Vid betalning så gällde endast swish, och detta till en privatperson och inte till företaget. - så jävligt shady helt enkelt.

Kom hem och grät på kvällen för jag var så extremt besviken och mitt hår såg ut som svinto. Gick tillbaka nästkommande dag då färgen var helt ojämn och jag kunde inte ha uppsatt utan att det var ljusa slingor som var i det mörka och gjorde det randigt uppe på huvudet.

MIssnöjd gick jag tillbaka och bad om pengarna tilllbaka. Melanie sa att jag skulle få tillbaka hela summan. Fick swishen tillbaka och hörde av mig till lets deal. Lets deal vidarebefodrar min reklamation och svaret Lets deal får är att Salongen minsann INTE hade haft någon missnöjd kund på länge och visste inte alls vad de pratade om. Det var Melanie som påstod detta vilket var henne som jag pratade med när jag var tillbaka och klagade.

Fick en tid hos min gamla frisör som undrade vad tusan de hade gjort med det. När hon tvättade det så FÖRSVANN ALL nyansering och jag var typ blond och sönder blekt under. (Jag är mörk brunett).

Fick ringa och ta ännu en diskussion med Melanie innan hon gick med på att ge tillbaka restrerande belopp.