NK hyllar svenska schlagervinnare

NK hyllar svenska schlagervinnare

Carolina Baldal, Account Manager (Gothenburg), Thatsup Carolina Baldal, Account Manager (Gothenburg), Thatsup
Carolina Baldal

Den 4 maj var det dags för avtäckningen av NK:s koncept ”Music is Sharing”. Svenska schlagervinnare hyllas i ett varsitt skyltfönster med egen design, och dessutom kan du beundra unika porträtt som auktioneras ut av Bukowskis. Intäkterna går till välgörenhetsorganisationer som artisterna själva har valt ut.

I skyltfönstren, som har skapats av prisade Jo Ann Tann Studio, representeras Abba, Herreys, Carola, Charlotte, Loreen och Måns. Bland annat visas ett monument till de omtalade ABBA-stövlarna som tagits fram i samarbete med ABBA The Museum. Du kan även se Loreens signatur-look i form av en gigantisk frisyr och följa med i Herreys gyllene fotspår.

Är du sugen på att lägga vantarna på ett av artisternas personliga och dessutom signerade porträtt ska du hålla datumen 4-22 maj i minnet. Då auktioneras de ut på Bukowskis.

- Att vi ännu en gång kan samarbeta med Bukowskis och skänka intäkterna från auktionen till artisternas välgörenhetsorganisationer är otroligt kul, säger Daniel Stipich, marknadschef på NK.

Auktionen kan du följa här.

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.