NK hyllar svenska schlagervinnare

Den 4 maj var det dags för avtäckningen av NK:s koncept ”Music is Sharing”. Svenska schlagervinnare hyllas i ett varsitt skyltfönster med egen design, och dessutom kan du beundra unika porträtt som auktioneras ut av Bukowskis. Intäkterna går till välgörenhetsorganisationer som artisterna själva har valt ut.

I skyltfönstren, som har skapats av prisade Jo Ann Tann Studio, representeras Abba, Herreys, Carola, Charlotte, Loreen och Måns. Bland annat visas ett monument till de omtalade ABBA-stövlarna som tagits fram i samarbete med ABBA The Museum. Du kan även se Loreens signatur-look i form av en gigantisk frisyr och följa med i Herreys gyllene fotspår.

Är du sugen på att lägga vantarna på ett av artisternas personliga och dessutom signerade porträtt ska du hålla datumen 4-22 maj i minnet. Då auktioneras de ut på Bukowskis.

- Att vi ännu en gång kan samarbeta med Bukowskis och skänka intäkterna från auktionen till artisternas välgörenhetsorganisationer är otroligt kul, säger Daniel Stipich, marknadschef på NK.

Auktionen kan du följa här.