Sedan starten 2017 har Dashl jobbat för att erbjuda skönhetsbehandlingar där kundens egna attribut piffas upp och framhävs – inte förändras. Dessutom har Dashl sedan starten haft en stark vision om att erbjuda veganska produkter, vilken nu är verklighet.
Dashl etablerade sig som ett snabbt växande skönhetskoncept i Sverige, där bland annat naturlig nagelvård och välformade bryn stod på menyn.
– I samband med att vi startade vårt entreprenörskap hade vi noterat att bland alla de skönhetssalonger som fullkomligt explosionsartat öppnade i London, där vi då befann oss, trots hypen saknade en hel del att önska. Bland annat var både hygien och de anställdas hälsa ofta väldigt dålig och vi såg en marknad som både kunde bli bättre och snyggare, berättar Nina Akbari, grundare till Dashl.
Produkter som erbjöd hög kvalitet utan att rucka på värderingar, såsom att vara veganska och hållbart framtagna, var något som teamet bakom Dashl saknade. Detta var en av de första sakerna som Dashl ville bidra med inom skönhetsindustrin.
– Förutom att värna om de anställdas hälsa och förutsättningar ville vi även erbjuda våra kunder behandlingar utförda med produkter som höll hela vägen. Alla produkter vi använder i våra salonger testas inte på djur, är veganska och kan numera också köpas på plats, eller enkelt beställas hem, berättar Nina.
De Dashl-produkter som används i behandlingarna återfinns i det egna butiksutbudet. Samtliga produkter är veganska och cruelty free och du kan bland annat hitta märkets egen Brow Trio, som består av brynvax, pomade och en penna. Dashls produkter utvecklas dessutom inhouse. Senast ut bland de veganska produkterna är en ny läppenna som lanserades tidigare i år.