Recension av Sigfrids – av Matilda Z.

Sigfrids

Var där med familjen i maj på middag en pizza-torsdag. Fin lokal och det första intrycket var bra men raserades snabbt. Hutlösa priser för en pizza som var krispigare än ett knäckebröd och så tunn så botten smulade sig när man skar i den. För att inte tala om den dåliga servicen, personalen tittade knappt på gästerna och man fick högt gapa till när de var vid ett annat bord för att ens få kontakt då de inte gick att fånga på annat sätt. Vi tänkte att besvikelsen skulle lägga sig när vi skulle avsluta med kaffe och dessert med icke. Kaffet som låååångt före och fick drickas upp för att inte vara iskallt. Vi fick säga till om vår dessert och det visade sig att den var bortglömd. Vi fick frågan om vi fortfarande ville ha desserten, det ville vi och sa ja men vi sa att det hade varit trevligare att få den med kaffet som var serverat och uppdrucket för längesedan. Servitrisen vänder på klacken och kommer långt senare tillbaka med desserten. Hade man haft känsla för service och varit rädd om sina gäster skulle man ha bjudit på en påtår.

Sist men inte minst var det en fruktansvärd ljudvolym i en fullsatt, men liten, restaurang. Klinker på golven och nästan inga tyger plus tjoande gäster och högtalare med musik precis vid bordet. Vi kunde knappt prata med varandra. Nä vet ni vad, hämtpizzan från pizzakrogen på min gata gör bättre pizza än er och för en tredjedel av priset. Servicekänsla har dom med. Skärpning, respektera era betalande gäster om ni vill att de ska komma tillbaka.