En öl & Whiskeymässa i Göteborg - Kulmen på GBG Beer Week

För fjärde året i rad arrangeras En Öl & Whiskeymässa i Göteborg. Mässan blir kulmen av populära GBG Beer Week och under två dagar väntas mässan slå nytt besöksrekord med över 22 000 besökare.

Sedan starten 2013 har En Öl & Whiskeymässa expanderat fyra gånger sin ursprungliga storlek, och i år slår man nya rekord, både med antal kvadratmeter och utställare. Mässan beräknar ta emot drygt 22 000 besökare under två dagar, och hittills står 160 utställare klara.

Att den rådande öl-trenden växer så det knakar råder det inga tvivel om, och det är också just bryggerierna som dominerar årets mässa, som utökas med 30 nya bryggerier.

En nyhet i år är att En Öl & Whiskymässa har valt att lyfta fram landet Belgien.
– Vi har bjudit in Visit Belgien och Belgoklubben som tillsammans med belgiska ölprofiler kommer att ha en egen Belgien-yta på mässan, säger Stanley Wong från Svenska Dryckesmässor.

Matutbudet ökar också, och på mässgolvet hittas bland annat den sedan tidigare år välbesökta Amerikanska Buffén, ett hamburgarställe med högrevsburgare, ett antal mindre serveringer samt Gothia Towers övriga restauranger, som alla är öppna som vanligt.

En Öl & Whiskeymässa arrangeras på Svenska Mässan, och under 24-24 mars får du möjlighet att möta bryggmästare, bryggerier, mickrobryggerier, whiskey- och ölimportörer samt en mängd olika delikatessföretag.