I samband med att Åhléns City i Stockholm inviger Nordens största skönhetsavdelning ger man, tillsammans med Match.com, för första gången sina besökare möjlighet att delta i Doftdejting. Enligt en färsk studie som leds från Max Planck-institutet i Tyskland och som involverar forskare från Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet, kan doften vara avgörande vid valet av partner.
Fredag den 23 augusti öppnar Åhléns City i Stockholm Nordens största skönhetsavdelning och doftrum. För att fira öppningen presenterar Åhléns nu ett helt nytt sätt att hitta en potentiell partner - med hjälp av luktsinnet. Genom att träffas på plats på Åhléns City och välja en favoritdoft, matchas singlar med varandra.
- Vi hoppas att några näsor finner varandra och att alla som kommer på vår doftdejting lär sig mer om dofter och hur man bygger upp en doftgarderob, säger Anne Högberg, skönhets- och doftexpert på Åhléns.
Doftdejtingen lanseras genom ett Facebookevent där intresserade får mer information om hur man anmäler sig. För mer info om eventet gå till: https://www.facebook.com/events/546333012103928/
Om Åhléns Citys nya doftrum och skönhetsavdelning
Fredag 23 augusti öppnar Åhléns City Nordens största skönhetsavdelning med en yta på 2500 kvm. Åhléns City i Stockholm har cirka 13 miljoner besökare per år vilket gör det till den mest besökt platsen i Stockholm efter Centralstationen.
En unik skönhetsmiljö om 2500 kvm
350 kvm doftyta
65 makeupartister
50 hudterapeuter och ett flertal manikyrister
20 doftexperter i doftrummet
Frisörer och Personal Shopping (plan 4)
Över 90 varumärken inom damdofter
Över 60 varumärken inom herrdofter