"Stockholm ligger i framkant när det gäller design, kreativitet och innovativa idéer"

"Stockholm ligger i framkant när det gäller design, kreativitet och innovativa idéer"

Stockholm är den stad som har näst flest kreativa människor i Europa. I höst lyfter engelska Beefeater fram Stockholm och svensk kreativitet med det bästa inom cocktail och design, i tävlingen Stockholm-London Creative Challenge. Genom tävlingen låter de konsumenterna visa sina design- och drinkkunskaper för att tävla om att skapa såväl en officiell signaturdrink för varumärket, som designen på specialutgåvan.

När Beefeater under våren tar fram en specialutgåva av sin klassiska Beefeater London Dry Gin i Sverige överlåter de uppdraget till Sveriges konsumenter och låter dem visa det bästa inom cocktail och design i Stockholm-London Creative Challenge. Två vinnare får ta fram en signaturdrink samt formge en specialutgåva av den klassiska Beefeater London Dry Gin flaskan, som kommer att finnas på utvalda restauranger och barer i Stockholm under 2012.

- Stockholm ligger i framkant när det gäller design, kreativitet och innovativa idéer. Nu när möjlighet gavs att presentera en specialutgåva och unik version av vår klassiska Beefeater "London-brick" flaska ville vi lyfta fram all denna kreativitet, ge svenska folket en chans att vara delaktiga i processen av denna unika flaska, säger Rai Fierro, Brand Manager Beefeater.

Ny flaska och signaturdrink
Tävlingen, som finns på Facebook.com/BeefeaterCreative, pågår till den 31 januari, 2012 och innehåller två tävlingskategorier; cocktail och design. En vinnare koras i respektive kategori, vilka får åka till London och tillsammans med Beefeaters internationella team får ta fram signaturdrinken och formge specialutgåvan för Beefeater London Dry Gin. Signaturdrinken och specialutgåvan kommer att finnas på utvalda restauranger och barer i Sverige under 2012.

Tävlingskategorierna
Cocktail - skapa en signaturdrink för Beefeater London Dry Gin London är känt för sin innovativa barscen där Beefeater London Dry Gin ständigt figurerat som drinkbas. I cocktailkategorin ska konsumenterna ta fram sina cocktailkunskaper och ge en tolkning av hur London smakar.

Design - formge en specialutgåva av Beefeater London Dry Gin
I designkategorin vill Beefeater att konsumenterna plockar fram sina designkunskaper och ger sin tolkning av hur kreativa, moderna London ser ut genom att formge ett nytt utseende till den klassiska "London-brick" flaskan av Beefeater London Dry Gin.

Viktiga datum
Senast inlämnat bidrag: 15 januari, 2012
Finalister presenteras: 20 januari, 2012
Vinnarna presenteras: 31 januari, 2012

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.

  • Stockholm
  • Artiklar
  • "Stockholm ligger i framkant när det gäller design, kreativitet och innovativa idéer"