Under onsdagen tilldelades Clarion Hotels pris som "Bästa Hotellkedja Sverige" i prestigefyllda Grand Travel Award 2011. Vinnarna röstades fram av 600 svenska resesäljare.
Det traditionella Grand Travel Awards hölls i år för 19:e året i rad. Evenemanget arrangeras av affärs- och branschtidningen Travel News och hölls under festliga former på Grand Hôtel i Stockholm. För Clarion Hotels var det andra gången i följd som man tog hem priset för "Bästa Hotellkedja Sverige". Resebyråagenterna som röstade fick bedöma de tävlande hotellkedjorna utifrån tre kriterier: servicen, produkten och marknadsföringen.
- Jag är stolt över att vår medvetna satsning återigen har gett resultat. Framgångsfaktorer har varit att skapa livsstilhotell och levande mötesplatser som är roligare att bo på än traditionella affärshotell, och inte minst det fantastiska arbete som alla våra medarbetare gör för att leverera den bästa och mest personliga servicen, säger Katalin Paldeak, direktör Clarion Hotels Norden.
Clarion Hotels har 20 förstklassiga affärshotell på den nordiska marknaden och expanderar nu med ytterligare tre uppseendeväckande hotell i Sverige på strategiskt viktiga platser. Clarion Hotel Post öppnar i Göteborg januari 2012, Clarion Hotel Arlanda Airport oktober 2012 och Clarion Hotel och Congress Malmö 2014. Hotellkedjan har på kort tid befäst positionen som ett av Nordens ledande hotellvarumärken med en omsättning på 1,7 miljarder kronor.