Het fet eller jävligt normal i Brunogallerian

Het fet eller jävligt normal i Brunogallerian

Maryam Aljaderi är en ung självlärd konstnär med examen i psykologi och en stark drivkraft att förstå hur unga ser på sig själva. Hon har under de senaste månaderna bloggat, lyssnat, frågat, svarat, funderat, tolkat, målat, och filmat. Tolkningar av allt hon mött ställs nu ut hos Bruno på Götgatsbacken 36 i Stockholm, den 8-15 september.

Med utställningen Het, fet eller jävligt normal vill Maryam ge en bild av hur det är att vara ung i Sverige idag. Hon har på sin blogg och Facebook ställt frågor och lyssnat på andras tankar kring självbilden. Med hjälp av sin PC, sina penslar och en tom duk har hon sedan tolkat allt hon mött.

- Om jag delar med mig av min historia och bakgrund så kanske andra delar med sig av sin. Då tror jag vi ser att vi är ganska lika, säger Maryam Aljaderi, konstnär.

Maryam Aljaderi sa upp sig från sitt fasta jobb inom socialpsykiatrin för att satsa allt på konsten. Hon har tidigare skrivit om huruvida unga flickor tycker att forum på nätet har positiva effekter på deras självbild. Att få möjlighet att förena sin passion för psykologi med sitt skapande har länge varit en dröm för Maryam.

- Jag vill med Het, fet eller jävligt normal inspirera dig till att stanna upp och fundera kring vem du är och vad du har för drömmar. Och vem vet, kanske börjar du se dig själv och världen på ett annorlunda sett, säger Maryam.

Maryam kommer att blogga, uppdatera sin Facebook och publicera bilder under utställningen. Hennes Het, fet eller jävligt normal är en del av Generation 7, ett initiativ från Microsoft där sju unga talanger uppfyller sina drömmar med hjälp av sin PC.


Mer info: Bruno Götgatsbacken

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.