Recension av Il Caffè Drottninggatan – av Jenny B.
Brukar aldrig skriva recensioner och sällan klaga öht men fick så otroligt dåligt bemötande när jag var på il caffé med mina barn att jag bara måste. Jag kommer dit, ber ödmjukt om att parkera vagnen då jag vet att barnfamiljer kan vara en olägenhet på kaféer och går sedan till kassan. Där beställer jag bullar, kaffe å två päronjuicer. När jag kommer till bordet och mina barn smakar påpekar de att det var persikajuice. Jag går tillbaka och säger att jag råkat få fel varpå den trevliga tjejen som servat oss genast erbjuder oss nya. Då säger hennes kollega bakom ”ni kan inte bara få, ni måste betala”. Då säger jag att det ju inte var vårt misstag men att jag kunde kollat när jag fick dem och kan betala. Den trevliga tjejen säger att jag såklart får dem. Jag frågar då om jag ska ta tillbaka de felaktiga öppnade men hon säger att vi kan behålla dem med. Jag går och fikar men känner mig illa till mods eftersom mannen i personalen uppenbart tycker att vi gjort fel på något sätt. När vi fikat klart har barnen druckit av de båda små juicerna. Då kommer den manliga kaféarbetaren fram till mig och säger ”ni drack ju upp all juice, men ni betalade inte för den”. Jag blir helt ställd och ledsen och arg på honom och säger typ ”menar du allvar”. Han fortsätter tjafsa emot en stund och får mig nästan att börja gråta. Det är som om han vill shama mig och påstå att jag skulle sätta i system att få extra gratis juice till mina barn. Jag frågar gästerna bredvid som följt dramat om de tycker jag gjort något fel. De säger att de aldrig sett nåt liknande dåligt servicebeteende. Jag går därifrån både arg och ledsen, det är liksom svårt nog att gå på kafé själv med två barn utan att bli shamad. Hade gärna betalat 40:- extra eller vad juicerna nu kan ha kostat för att slippa den här upplevelsen som förstörde resten av em för mig.