Denna recension har filtrerats bort från totalbetyget, då den på något sätt bryter mot Thatsups riktlinjer för recensioner.
Mitt sämsta tandläkarbesök någonsin. Jag sökte hjälp för en tandköttskorrektion eftersom mitt tandkött är högt, men jag såg inget om detta i offerten. Jag nämnde det både i telefon och till tandläkaren, så jag vill gärna få bekräftat om det är rätt erbjudande. Jag ser även att det står en bettskena i hård akrylat för överkäken. Jag undrar varför detta rekommenderas, då jag inte upplever att jag biter ihop eller pressar tänderna? Ni nämnde aldrig på plats att jag skulle behöva en bettskena för nästan 6000 kr. Vidare undrar jag över posten för fyllning. Skulle ni kunna förklara varför detta? Slutligen står det i offerten att jag ska ha en permanent tandstödd krona i vardera käke för nästan 10000 kr. Jag har gjort en rotfyllning, men är detta är rätt behandling. Jag skulle gärna vilja få en rapport om det så att jag kan ta upp det med tandläkaren som utförde rotfyllningen. Det är mycket i offerten som jag har svårt att förstå, särskilt eftersom jag var en tandhygienist för en månad sedan och många av dessa åtgärder då inte nämndes.
Jag fick en offert på behandling – men den innehöll allt utom det jag faktiskt sökte hjälp för. Trots upprepade försök att få kontakt via mejl fick jag varken svar eller någon förklaring. Det kändes som ett försök att lura mig på flera tusen kronor. Jag kommer aldrig att gå dit igen.
Mitt sämsta tandläkarbesök någonsin. Jag sökte hjälp för en tandköttskorrektion eftersom mitt tandkött är högt, men jag såg inget om detta i offerten. Jag nämnde det både i telefon och till tandläkaren, så jag vi...
Denna recension har filtrerats bort från totalbetyget, då den på något sätt bryter mot Thatsups riktlinjer för recensioner.
Vill du bli av med tid, pengar och friska tänder sök hjälp hos Tara Hedayati på Aqua Dental eller Johnny Astbäck och Lars Sand på Uppsalakliniken Praktikertjänst AB. Fullständigt okunniga personer med bristande omdöme och kompetens. Akta er också för galna priser! En konsultation på Uppsalakliniken som resulterade i att jag skickades till Aqua Dental kostade mig 3312 kr (ref. pris 980 :-) och hos Tara Hedayati på Aqua Dental Uppsala fick jag betala 4215 :- (ref. pris 1670 :-) för en undersökning som tog ca en halvtimme (ca 140 kr/minut & 1 520 000 kr/månad & 18 240 000 :- om året, d.v.s. nästan lika mycket som en laglydig svensk tandläkare har i livslön) och som resulterade i att jag bara behövde gå till en tandhygienist. Båda undersökningar var alltså helt värdelösa. Fick från Tara Hedayati ett kostnadsförslag på 12 530 :- för ett antal tandhygienistbehandlingar på Aqua Dental Uppsala bestående av 7 besök, vilket skulle ta 4 månader. Tyckte att något var fel och gick till en annan tandhygienist. Hon sa att det var helt onödiga behandlingar som till och med skulle skada mina tänder och gjorde hela behandlingen på bara ett besök. Så de tog betalt 7 527 :- för två helt värdelösa undersökningar och inte nog med det försökte också lura mig på 12 530 :-. till. Nu ringer Johnny Astbäck, går burdus på mig och säger att han inte kommer att behandla mig förrän jag går igenom de helt onödiga och även skadliga ingrepp som skulle kosta mig 12 530 :-. Alternativet säger han är att söka hjälp hos en annan tandläkare på Folktandvården. Det känns som en utpressningssituation och som att de två, Tara Hedayati och Johnny Astbäck är i maskopi med varandra. Tycker att det är dags för statliga myndigheter att ta itu med de privata tandläkarkedjor som inte skyr några medel för att lura både patienter och staten på pengar och alltmer liknar hemtjänstmaffian.
Vill du bli av med tid, pengar och friska tänder sök hjälp hos Tara Hedayati på Aqua Dental eller Johnny Astbäck och Lars Sand på Uppsalakliniken Praktikertjänst AB. Fullständigt okunniga personer med bristande omdöme och kompetens. Akta er också...