Jag och min kompis var en var de första som besökte dem vid grand openingen, började köa utanför från 8:30, fick vår första matcha latte runt 9:40, min pannkaka kom runt 10 och min väninnas pannkaka som beställde precis efter mig, runt 10:20, 20 minuter senare.
❌ Först och främst, pannkakorna stämde inte alls överens med det som marknadsföras, helt olika saker. jag kom dit för de virala videos med matcha pannkaka som har en mochi blad ovanpå, när man skär pannkakorna rinner ut matcha sås, nej, det är helt annat sak de serverar. ingen av de pannkakorna som ni ser på video existeras i deras café.
❌ De använder sig videos från en annan café i Australien, för att marknadsföra som vore deras pannkakor, big redflag, det var totalt lögn, som jag och många fler har fallit för.
❌ Pannkakorna var hellre stora eller fluffiga. visst de är fluffigare än vanlig svenska pannkakor, men långt ifrån det som visas på marknadsföring (såklart gör de inte eftersom det var inte ens deras video)
❌Extremt lång väntetid, min kompis som beställde precis efter mig fick sin pannkaka ca 20 minuter efter min, det har ingenting med hur många kunder de hade, 20 minuter emellan 2 serveringar är sinnessjukt.
❌ Matcha latte var ljummet, smaken skiljer inget från det du kan göra, matcha pulver med socker plus mjölk, 60kr är definitivt inte värt för det.
❌ Smaken på pannkakorna, not bad, men inget speciellt heller, rent smak kan man ge 5/10, alltså, det smakar som vanlig pannkaka, du kan inte förvänta något mer än det, som en annan recension , med tanke på café befinner sig centralt stockholm, 100kr kan det vara, men 150kr, alldeles för mycket.
❌ Håller helt med att kvalitet av maten de serverar, känns mer som hobbyverksamhet än affärsverksamhet.
Jag gav 2 stjärnor tidigare var pga trots allt kritik, hur pannkakorna och ingredienser upplagda på tallriken var estetiskt, så vi fick fina bilder, men ägarens ord om grandopeningen fick jag ändra mig till 1 stjärna.
Ägaren förklarade att pannkakorna var inte fluffiga var på grund av deras mixer gick sönder, sanningen var att clasohlson ligger precis andra sidan av gatan, ägaren skulle kunna bara har sprungit och köpt mixer för nödsituationen. Däremot, om de vet att deras mixer gick sönder och de kommer inte kunna leverera samma kvalitet som menat, bör de vara transparenta till kunder och informera om detta, ber om ursäkt och erbjuda rabatt vid beställningen istället att låtsas som ingenting har hänt, ta betalt för fullpris, och leverera något som inte stämde överens med det som marknadsföras och utlovad. Det är bara roligt att efter ha fått dåliga recensioner efter dag 1, hoppar de ut dagen efter och förklarar allting hände pga otur.
I samband med vilseledande marknadsföring, tills hur ägaren tog hand om situationen, och de ursäkterna som lags ut dagen efter, kommer jag aldrig besöka dit igen - trots att de har fixat sina mixer.
Jag och min kompis var en var de första som besökte dem vid grand openingen, började köa utanför från 8:30, fick vår första matcha latte runt 9:40, min pannkaka kom runt 10 och min väninnas pannkaka som beställde precis efter mig, runt 10:20, 20 mi...