Nu ringde det fan ta mig en säljare från Tele2 på kontoret med (det var ju bara i förra veckan de plågade mig hemma)! Något svammel om mobil växel och att det skulle vara så himla billigt och bra. Framförallt om vi bestämde oss nu idag. Direkt.
"Öh... vänta... ringer du från Tele2 direkt? Vad heter du?" frågade jag.
"Jag ringer för Tele2, jag heter Robert." fick jag till svar.
"Robert vad?"
"Erhm. Vi får inte lämna ut efternamn. Det är reglerna som säger så."
"Så... du menar att vi ska köpa något av dig när du inte ens kan ge oss ditt namn?"
"Jaaa... öh... så är reglerna."
"Hur ska jag då kunna veta vem jag ska skälla på om jag upptäcker att det du lovar inte är det som sedan levereras? Så kan man väl inte göra affärer?"
"Öh..."
"Ja, precis Robert. Ööööh! Precis min tanke! Tack. Hejdå."
"Ööh..." igen från Robert och sedan några sekunders tyst andning i luren.
"Robert?"
"Ja?"
"Det är nu du ska lägga på luren."
*klick*
Sedan läser jag i DN att Tele2 blåser sina genom att sälja på dem dubbla abonnemang. Tacka fan att säljarna inte vill säga vad de heter när de ringer folk.
Dagens projekt är alltså att skaffa en annan mobiloperatör till företagets telefoner. Perfekt. Jag som hade så lite att göra idag.
DN -
Det må jag då säga, ert sätt att hantera säljaren är mycket imponerande, ska nog själv ta efter denna metod :)
Sprid ordet bara ;)
Bra där. Effektivt sätt att bli av med eländet. /Frekar06
Det fungerar. Faktum är att det är så kul numera med säljare att vi kör sten-sax-påse om vem som ska få lov att ta dem. :D
Stackars Robert xD (lol)
Nejdå. Han klarar sig nog bra i livet. Han ska bara byta jobb först. ;)
Tele2 fungerar hos mig, både telefon och internet. En gång ringde en försäljare från dem och ville erbjuda mobiltelefonabonnemang, men jag sade ifrån, och han gav sig när jag talade om att jag redan hade ett bättre och billigare abonnemang, och sedan dess har det abonnemanget blivit ÄNNU bättre!
Haha Det var inte Boxer-Robert då??
Hej Pezster,
Vi på Tele2 tänkte bara informera dig om att vi kan spärra dina telefonnummer så att våra säljare inte ringer till dig. Det enda du behöver göra är att mejla mig vilka telefonnummer du vill spärra på [email protected] så kommer det aktiveras efter cirka en vecka.
Utredning pågår gällande informationen som kommit oss tillhanda om dubbla abonnemang på kunder då detta givetvis inte är något vi på Tele2 eftersträvar. Vi vill att våra kunder ska ha abonnemang man har nytta av och som passar de behov man har.
Med vänliga hälsningar
Michaela Lindell, Tele2.
Hej Pezster,
Vi på Tele2 tänkte bara informera dig om att vi kan spärra dina telefonnummer så att våra säljare inte ringer till dig. Det enda du behöver göra är att mejla mig vilka telefonnummer du vill spärra på [email protected] så kommer det aktiveras efter cirka en vecka.
Utredning pågår gällande informationen som kommit oss tillhanda om dubbla abonnemang på kunder då de... Visa hela »
Tack så mycket! Det är snällt av er!
Men... med tanke på att ni då säkert kan kolla vem som ringt till mina nummer så kanske ni blir arga på den där sköna snubben till säljare.
Så jag tar chansen att få fler samtal från er istället.
Men än en gång. Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar!
Jag ska nu redogöra för min historia hur Tele2 och The Phone House lyckade schabbla bort mitt nummer:
15 augusti 2010:
Jag bestämmer mig änligen för att införskaffa iPhone med tillhörande abonnemang. Bestämmer mig för Tele2 eftersom jag tidigare haft Tango Mini som sedan några månader tillbaka opereras av Comviq/Tele2. Tänkte det skulle vara en smidig lösning för att enkelt kunna byta över mitt gamla nummer som jag gärna vill ha kvar.
Tji fick jag!
Ordnar med telefon på The Phone House, Kungsgatan 3 i Stockholm. Kan tyvärr inte portera över mitt nummer med en gång då mitt nummer inte finns registrerat (pga kontantkortslösningen) Får ett tillfälligt nummer och blir tillsgad kontakta Tele2 så de ska kunna ordna det.
Ett kontrakt skrivs som sedan rivs, ett nytt kontrakt upprättas.
16 augusti 2010:
Ringer Tele2 och ber om att registrera mitt nummer och portera över till abonnemang. Får höra det kommer ta en till två veckor, och att jag kommer få ett sms som berättar när det kommer att ske. Tycker redan här handläggningstiden är väldigt lång, men godtar svaret.
Så väntar. (och bär runt på tre telefoner inkl ny jobbmobil)
26 Augusti 2010:
Två veckor snart gått och jag har inte hört ett ljud. Jag ringer Tele2, kommer fram efter ca 25 min telefonkö. Får då höra att mitt nummer blivit registrerat men ingen portering blivit gjord. Den ska i själva verket göras från The Phone House-butiken på Kungsgatan. Jag bestämmer mig för att gå förbi kommande helg.
27 Augusti 2010:
Får trots allt ett SMS från Tele2 där det står porteringen blivit godkänd och kommer ske 2010-09-02 kl 03.00
29 Augusti 2010;
Vill ändå försäkra mig om att portering kommer ske. Går in på The Phone House butiken. Fick ju trots allt höra från Tele2 att jag var tvungen göra om procedur och skriva under nytt avtal. Kille i butik vet ingenting och kan inte heller kolla någonting (vad är det för system?) Ber mig komma åter då tjejen jag pratat med i första hand jobbar.
1. Hur ska jag veta när hon jobbar?
2. Jag har ett krävande jobb att sköta, har egentligen inte tid med sånt här tjafs
3. Extremt dålig internkommunikation
2 September, morgon (runt 7-tiden)
Mitt gamla nummer som jag ville portera har lyfts från mitt gamla Tango-abonnemang. Men det har inte gått över till mitt nya iPhone-abonnemang. Det är således "borta"
Ringer Tele2 kundtjänst. Får höra portering gjord. Ber mig starta om mobil och kolla igen.
kl 9 ca
inget hänt. Ringer kundtjänst igen. Får höra att jag fått dubbla (!) abonnemang och att mitt nummer ligger på det ena av de två, identiska abonnemangen. Men alltså inte det som är kopplat till mitt SIM-kort.
kl 13 ca
Inne på butiken Kungsgatan igen. Det stämmer att jag fått två abonnemang.
Hur sjutton kan det gå till? Rent tekniskt? ??
Tjej i butik är i kontakt med HK samt Tele2.
kl 14 ca
Får höra att allt ska ha löst sig. Mitt andra icke-exsterande abonnemang ska annuleras och tele2 skall ha postat nytt SIM-kort
ca 18
Hemma. Inget SIM-kort. Inget hänt.
Pojkvän ringer mitt gamla nummer och en helt annan tjej svarar nu på det!!! Helt otroligt.
Jag ringer mitt egna, gamla nummer för att kolla och en oförstående tjej svarar och berättar att hon ville flytta över SITT nummer men alltså fått MITT numemr istället. Samma Phone House-butik. Hon är på stan och går tillbaka till butik.
Tjej ringer upp mig. Hon har fått sitt riktiga nummer tillbka. Mitt nummer åter i tomma intet.
Jag ska nu redogöra för min historia hur Tele2 och The Phone House lyckade schabbla bort mitt nummer:
15 augusti 2010:
Jag bestämmer mig änligen för att införskaffa iPhone med tillhörande abonnemang. Bestämmer mig för Tele2 eftersom jag tidigare haft Tango Mini som sedan några månader tillbaka opereras av Comviq/Tele2. Tänkte det skulle vara en smidig lösning för att enkelt kunna byta över mitt gamla nummer... Visa hela »