Nu får gäster som besöker Grand Hotel Saltsjöbaden chansen att dyka in i hotellets anrika historia genom smak, text och ljud. Detta då man lanserar en helt ny, interaktiv cocktailmeny med tio innovativa drinkar som kombinerar höjdpunkter från såväl dåtid som nutid.
Arbetet med menyn har inkluderat allt från recept till texter, bilder, inläsning och layout, för att nå visionen om att på ett unikt sätt låta gästerna upptäcka hotellets historia.
– Det började med att vi spånade i hur vi skulle väva in hotellets historia i det vi gör. Min stora passion är foto, film och känslan och jag är en stor fantast av ljudböcker och poddar så jag ville göra något som stack ut i mängden av menyer utifrån det. Daniel (Andersson, barchef på Grand Hotel Saltsjöbaden, reds anm) ville skapa cocktails som var unikt kopplade till hotellets historiska nyckelpersoner och platser, och där hade vi vår lösning. Storys att smaka, läsa och lyssna på!, säger Renée Tallén, marknadschef på Grand Hotel Saltsjöbaden.