Recension av Sängvaruhuset Elgen – av Anders P.

Varning för Sängvaruhuset Elgen och Qliro pga extremt slarvig hantering av administration eller i värsta fall försök till bedrägeri med falsk faktura! Handla inte av Sängvaruhuset Elgen.
Jag har köpt en Hästen madrass för över 30000 kr av dem och följande har hänt:
(1) Först kommer ingen levarna alls;
(2) Sedan skickar Sängvaruhuset två madrasser;
(3) När jag får besked av DHL att två leveranser kommer komma, ringer jag Sängvaruhuset och påpekar att jag bara beställt en madrass;
(4) Sängvaruhuset avbeställer då leveranserna för båda madrasserna och när DHL ringer mig och undrar om detta är korrekt så får jag igen ringa Sängvaruhuset och se till att de på-bokar leveransen av en madrass;
(5) Jag får leveransen av madrassen till slut och betalar fakturan som kom via Qliro;
(6) Jag får sedan ett krav från Sängvaruhuset / Qliro på ytterligare en till faktura på dryga 30000 kr och jag kontaktar dem och påvisar att jag redan betalt fakturan;
(7) Jag får då svar från Sängvaruhuset att jag ändå skall betala faktura nummer två (för en vara som jag påpekar för dem att jag inte beställt och inte mottagit);
(8) Jag har nu igen skickat dem bevis på att jag betalat fakturan för madrassen jag beställt och fått och bett dem kreditera den nya felaktiga fakturan och fått ett röstmeddelanden tillbaks att de skall ordna detta samtidigt som jag får en ränte faktura från Qliro på den felaktiga fakturan för något jag inte köpt :)

Jag är nu väldigt trött på att behöva använda massa timmar på att sköta Sängvaruhusets och Qliros uppenbarligen undermåliga förmåga med administration och kundhantering. Fortsättning lär följa inklusive ett svar på denna FB sida som naturligtvis kommer säga att Sängvaruhuset Elgen och Qliro inte gjort något fel :) Jag avråder er bestämt att ha och göra med Sängvaruhuset Elgen och Qliro. Anders