Recension av Bebas Hair & Beauty – av Linnéa L.

Bebas Hair & Beauty

Jag har precis pratat med tjejen som äger Bebas Hair & Beauty, Jag tror absolut att hon kan ha nöjda kunder för mer enkla färgningar, och kan vara trevlig och social, men när de väl går fel, så går det verkligen fel, och hon tar det inte så bra.

Jag brukar inte ge reviews, men hon vill inte ta ansvar för det hon har gjort med mitt hår och var väldigt nedlåtande om det.

* Jag kom jag in för att färga mitt hår helt vitt, platina, inga slingor för min semester, men kom ut med 3 nyanser i håret och bruna streck mitt på huvudet. Väldigt grått, gult och brunt.

* Hon vägrar verkligen att fixa missfärgningen, tycker att jag ska betala igen med en liten rabatt och tar min kritik som en attack. Men hon höll inte det hon lovade innan jag lämnade salongen, att hon skulle fixa de bruna strecken.

* Jag hade inte klippt mig på några månader, och hade blekta toppar som hade gått av, så hon sa att " mitt hår/mina toppar som ut som en kvast. "

* Hon drog i mitt hår flera gånger under blekningen och sa " hmm, starkt hår " för att kolla om mitt hår skulle klara av blekningen, vilket är väldigt konstigt för att skulle den inte klara av det, och skulle hon dra i mitt hår så skulle de ju bara gå av...

* Hon pratade om att lämna lite av min naturliga hårfärg vid utväxten, som jag tolkade som en skiftning vid hårbotten, som en annan frisör gjorde på mig. Det brukar göra att de inte ser lika intense ut när det växer ut, men hon lämnade bara en sektion av hår, hela hårstrån, så att när jag satt upp mitt hår så var det en stor chunk av hair som såg helt brunt ut i jämförelse. Jag skämdes och kunde inte ha uppsatt. Jag ska försöka lägga upp en bild.

* När hon duschade mitt hår så sa hon " hmm... jag är osäker på strecken " ( dom hårstråna som hon hade lämnat, lät väldigt osäker och som att de inte var så bra... ), och sa att hon kunde fixa dom om jag inte skulle vilja ha dom. Sen när jag var vid spegeln, när hon fönade mitt hår så tyckte jag att det såg ganska så konstigt ut, men jag vågade inte säga något för tidigt. Det kan ju se bättre ut snart kanske... och hon sa att hon skulle kunna fixa dom, så jag frågar " Vad är det för streck här? " Och då säger hon " Nej de här är vad vi kom överens om, slingor så att de skulle se mer naturligt ut ". Men vi sa inga slingor... och det var mer bara streck på toppen på huvudet.

Men senare säger hon " Om du vill, så vänta några veckor och se hur du känner med strecken/slingorna, och om du inte gillar det så kan du komma tillbaka så kan jag färga dom ". Så när vi var klara så tog jag upp det med henne " Du sa att jag kunde komma tillbaka om några veckor, om jag inte vill ha dom här strecken? För jag kommer nog kanske vilja göra det. ( Försöker vara försiktig ). Men då säger hon " Ja men jag tycker inte att du behöver göra det för att de här är mer naturligt ". Vilket det inte var....

* Hon sa själv att hon aldrig har studerat som frisör för att de skulle ta för lång tid utan har istället bara kört praktiskt i 13 år. Det kan funka om det är något simpelt men om de handlar om färgning och hur blekningsmedel funkar osv. Så är det så viktigt att kunna. Hon bara penslade på håret lite hur som helst, utan sektioner eller tanke på att blekning bleker snabbare om man börjar från hårbotten där det är varmt, vilket jag har fått höra från andra frisörer.

* När jag väl skriver till henne om att " De är lite ojämt, missfärgning och bruna streck som jag vill ta bort " och försöker boka tid, så ger hon förslag på en enda tid, samma dag vid 17:30, men normalt fall jobbar jag ju då, och den här dagen så var jag ganska sjuk, och kan inte komma då, så jag frågade om jag kunde komma veckan efter, men då ska hon resa tydligen så hon kunde inte då.

Då avvaktade jag att skriva och tänkte skriva veckan hon kom tillbaka, men jag var ganska sjuk och det fortsatte ett längre tag. Så jag skrev igen nu, när jag är frisk, men då säger hon " Du har väntat för länge för att höra av dig igen " och att hon gav mig "en" tid redan. Sen så säger hon helt plötsligt att det är inte hennes fel att jag blir sjuk samt hennes egna inplanerade resor som skulle komma i vägen och att det bara får gå max 2 veckor.

* Från att hon skulle återgälda hennes misstag på behandlingen på 5000kr så måste jag betala henne igen men med " en liten rabatt, och så kan du boka själv online " och så kan jag få en liten toning, som jag enkelt bara kan göra hemma. Men det kan ju inte fixa 3 färger i ett hår och oblekta hårslingor. Hon säger bara att jag " försöker få en behandling gratis, vilket är helt absurt när jag knappt ville gå tillbaka till henne från första början.

Men som sagt, jag tror absolut att hon kan ha nöjda kunder för mer enkla blonda färgningar, och kan vara trevlig och social, men när de väl går fel, så går det fel.