Recension av Barobao – av Magdalena G.
Blev riktigt besviken på denna restaurang och kände mig dåligt behandlad av personalen!
När vi kom in dit så hälsade inte personalen på oss eller ens tittade på oss. Så då tog vi själva initiativet att sätta oss vid ett bord, varpå en av de anställda kom springandes och sa surt till oss att vi inte fick sätta oss där om vi inte hade reserverat bordet. Redan då ville jag gå därifrån, men min vän insisterade på att vi skulle i alla fall äta något först.
När vi väl satte oss ner vid fönstret kom de inte ens med menyer, utan vi var tvungna att själva gå och hämta dem, och även själva gå till disken och beställa maten. Det kanske är det konceptet de har tänkte man först, men det var inte den behandlingen de andra gästerna fick när jag tittade runt mig.
Behövde vänta i 30-40 min för att få pyttesmå portioner av maten (nästintill slängda åt oss med en riktigt sur min) som inte ens var varm. Däremot var maten väldigt god, men synd att det knappt var tillräckligt för en person att bli mätt. Så för ungefär 200kr per person så går man därifrån mer hungrig än vad man var när man kom dit.
Konceptet kändes lite obestämd. Menyn kändes förvirrande med både kinesiskt och japanskt blandat (vet att vissa tycker att det är kul, men har man ett koncept så borde man specialisera sig på det tycker jag, speciellt om man ska ta så mycket betalt för det lilla man får). Inredningen kändes väldigt bleh, stolarna var väldigt obekväma, men jag gillade växterna som hängde från taket.
Så hit går jag aldrig igen kan jag säga. Personalens service låg på botten, och man kändes mer som att man var i vägen och oönskad. Maten var god, men alldeles för små portioner för alldeles för högt pris.
Skulle inte rekommendera!