Jag har inte ätit här, men vill ändå lämna en recension då jag troligen inte kommer att försöka boka bord här igen.
Jag och min vän hade bokat bord tidigare i veckan för en söndagsbrunch. Eftersom varken hon eller jag hade varit här tidigare såg vi fram emot att testa Le Bistros söndagsbrunch. När vi kom in fick vi vänta en stund innan det kom en servitris och tog hand om oss. Det såg väldigt fullt ut och vissa hade fått riktigt dåliga bord. Ett par satt på ett bord som såg ut att höra ihop med ”hovmästarbåset”. Vi förklarade att vi hade bokat bord och hon frågade snäsigt om vi kunde visa upp en bokningsbekräftelse. Givetvis kunde vi det. När vi hade visat upp vår bokningsbekräftelse stegade servitrisen fram till ett bord med två gäster. Jag hörde en av dem utropa ”Du skämtar?!”. Restaurangen hade alltså dubbelbokad vårt bord och det kändes som att dom hade noll koll på sina bokningar. Gästen frågade om det fanns något annat bord eller plats dom kunde sitta vid eftersom dom hade fått göra en beställning. Jag kollade snabbt om det fanns bord på någon annan restaurang och fann ett bord på Jacquelines. Det kändes så hemskt att ta någon annans bord. När vi förklarade läget för servitrisen och sa att vi skulle gå till något annat ställe och att vi kunde komma tillbaka en annan gång, tyckte hon lite nonchalant på axlarna. Inget tack, inget förlåt. Hon erbjöd inte oss att lägga in en ny bokning. Hade jag varit servitris hade jag erbjudit 10% på nästa bokning som kompensation.
Nä, detta var definitionen av riktigt kass service!
Jag har inte ätit här, men vill ändå lämna en recension då jag troligen inte kommer att försöka boka bord här igen.
Jag och min vän hade bokat bord tidigare i veckan för en söndagsbrunch. Eftersom varken hon eller jag hade varit...
Jag har svårt att recensera Le Bistro, då det var flera saker som var dåliga (framför allt att vi nog hade väldigt otur med vår service) men flera som också var bra.
Jag och en vän hade bokat brunch här på en söndag, när vi kom var det väldigt mycket folk och det verkar inte finnas något uppstyrt bokningssystem utan man hänvisas dit det är ledigt, vilket i vårt fall var ett stort runt bord för 6 personer vilket kändes sådär, men som tur var blev ett bord för två strax efter ledigt, precis intill fönstret. Det är två killar som jobbar under den här tiden, han jag välkomnas av är vänlig och trevlig, tyvärr fick vi resten av tiden en annan som var HELT LOST. Han var inte speciellt trevlig och visade ingen service-anda, jag såg inte att han log en enda gång, och det fanns absolut inget engagemang.
Jag beställde amerikanska pannkakor, fläder lemonad och en havrecappucino och mitt sällskap en räksallad och kaffe. När vi fick vår mat glömdes min dryck bort, så fick vänta ännu några extra minuter på den (jag såg att bord som kommit efter oss fick sin dricka snabbt efter att de beställt, innan maten kom). Till mina pannkakor serverades bl.a. sirap, vilket jag trodde var ett skämt då det såg ut som man tagit någons överblivna sirapskål, det var typ 0.5 cl sirap i den. Jag sa till den andra servitören som skämdes och genast gav mig en ny, fylld skål.
Maten smakade bra, inget att klaga på där.
Vi bad till slut om notan och vår servitör glömde det lika fort som vi sagt något, så efter 20-30 minuter bad vi den andra som kom på stört.
Alltså, dålig service men det skulle kunna vara otur. Annars helt ok ställe, bra mat, stimmig miljö. Inte mitt förstahandsval men om jag var i närheten och ville gå någonstans skulle jag kunna gå tillbaka.
Jag har svårt att recensera Le Bistro, då det var flera saker som var dåliga (framför allt att vi nog hade väldigt otur med vår service) men flera som också var bra.
Jag och en vän hade bokat brunch här på en söndag, när vi...