Thatsup Logo
Point icon
User icon
  • Svenska
  • English
Börja din sökning
Listor
Logga in
Skapa konto
  • Guider
  • Kartsök
    • Restauranger
    • Aktiviteter
    • Caféer
    • Bagerier
    • Barer
    • Pubar
    • Hotell
    • Sevärdheter
    • Nattklubbar
  • Om Thatsup
    • För företag
    • Tipsa oss
    • Om Thatsup
    • Kontakt
    • Bli medlem
    • Thatsup Web
  • Medlem
    • Bli medlem
    • Samla poäng
    • Bli ambassadör
  • Fler Färre
  • London
  • Svenska
    • Svenska
    • English
  •  
  • Guider
  • Kartsök
    • Restauranger
    • Aktiviteter
    • Caféer
    • Bagerier
    • Barer
    • Pubar
    • Hotell
    • Sevärdheter
    • Nattklubbar
  • Om Thatsup
    • För företag
    • Tipsa oss
    • Om Thatsup
    • Kontakt
    • Bli medlem
    • Thatsup Web
  • Medlem
    • Bli medlem
    • Samla poäng
    • Bli ambassadör
Anna N.
Anna N.
Lärling 42p
1 Recension 0 Följare 0 Följer
  • Medlem sedan 7 juli 2016,
  • Stockholm, Sverige
Följ Anna
  • Dela
  • Rapportera
  • Avfölj
Följ Anna Skicka meddelande
1 Recension 0 Följare 0 Följer
  • Profil
  • Listor
  • Recensioner
  • Bilder
  • Medaljer
  • Statistik
  • Om Anna

Annas recensioner

  • Senast
  • Populärast
  • Betyg
    • Dela
    • Rapportera
Anna N.
Anna N. Lärling

Café Foam

7 juli 2016

Åt lunch och beställde en rätt från menyn. Jag blev tillfrågad om jag ville ha bubbelvatten eller vanligt vatten och jag valde bubbelvatten och fick sedan frågan om liten eller stor karaff och jag valde stor. Flickan i kassan hällde upp vatten i en karaff från en kolsyrekran. När jag skulle betala så visade det sig att det på min nota fanns en post med "Pellegrino 40:-". Vi satte oss och åt men jag kunde inte smälta detta och på vägen ut kontrollerade jag om det någonstans fanns någon information om priset på bubbelvatten. Det gjorde det inte och jag sa till flickan i kassan att jag var oerhört besviken på beteendet att medvetet lura in mig i en fälla och att man medvetet inte upplyser om kostnader för dryck. Dessutom hade jag blivit dubbellurad: först frågan om stor eller liten karaff och sen ingen prisupplysning. Räknade ut att priset på vattnet var 30% av maträttens (!!). På de flesta ställen är bubbelvattnet gratis då den minimala kostnaden tas igen på maten. Man måste som kund bli informerad om vad man har att välja på för att kunna ta rätt beslut. Det här är otroligt oproffsigt!!

Åt lunch och beställde en rätt från menyn. Jag blev tillfrågad om jag ville ha bubbelvatten eller vanligt vatten och jag valde bubbelvatten och fick sedan frågan om liten eller stor karaff och jag valde stor. Flickan i kassan hällde upp vatten i en karaff frå...

Thatsup Logo

Storbritanniens bästa krog- & stadsguide

London
London Manchester Brighton Stockholm Göteborg Malmö Uppsala Gotland Åre Borås Västerås Jönköping Halmstad Växjö Helsingborg Linköping Norrköping Örebro Umeå
  • Instagram icon
  • Facebook icon
DI Gasell logo 2024
2024
DI Gasell logo 2025
2025
Företag
  • För företag
  • Hemsida för restaurang
  • Hemsida för frisör
  • Lägg till verksamhet
  • Lägg till event
Användare
  • Medlem
  • Ambassadör
  • Riktlinjer för innehåll
  • Användarnivåer
  • Integritets­policy
  • Användar­villkor
Thatsup
  • Om Thatsup
  • Tipsa oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Kontakta oss
DI Gasell logo 2024
2024
DI Gasell logo 2025
2025

© Copyright 2008-2025 Thatsup
Integritetsinställningar