Efter att ha läst en artikel om DaySpa (tror det var i ELLE) önskade jag mig ett presentkort av en släkting. Jag valde ansiktsbehandlingen "Fuktbomb" som skulle pågå i 60 min. Eftersom deras koncept är att kunden betalar för en viss tid oberoende behandling så blev jag förvånad att jag fick vänta i 10 min och därmed endast bli behandlad i 50 min trots att jag betalade för 60min. Resultatet blev ok men inte toppen. Eftersom jag hade pengar kvar på presentkortet gick jag tillbaka för att få pedikyr. Den stackars tjejen som utförde behandlingen fick sitta på en liten pall bakom en hög bardisk. Det kändes förnedrande och jag kunde inte njuta av pedikyren som dessutom pågick 10 min kortare än vad jag hade betalat för. Kvaliteten på behandligen var inte heller något vidare.
När jag skulle betala var det en väldigt upprörd kvinna innan mig i kön. Hon hade inte heller fått njuta av alla sina minuter och inte heller fått önska vem som skulle ge behandling. De båda killarna i kassan svarar att hon minsann inte behöver komma tillbaka och att de har kunder så att det räcker. Jag instämde ang. minuterna och en av killarna i kassan säger att han ska återkomma per telefon. Givetvis så hör han INTE av sig. Jag känner mig fortfarande lurad.
Några månader senare får min mamma massage på DaySpa av en fantastisk massör. Hon vill genast boka nästa besök med samma massör men får inte det eftersom alla massörer på DaySpa tydligen masserar likadant. Bemötandet av killen i kassan gör nästan att hon känner sig gråtfärdig efter besöket på DaySpa. Något som känns otroligt tråkigt eftersom det var jag som gav henne presentkortet innan jag visste hur de behandlar sina kunder och inte håller vad de lovar (dvs antal minuter man betalar för etc).
Efter att ha läst en artikel om DaySpa (tror det var i ELLE) önskade jag mig ett presentkort av en släkting. Jag valde ansiktsbehandlingen "Fuktbomb" som skulle pågå i 60 min. Eftersom deras koncept är att kunden betalar för en viss tid oberoende behand...