Det måste vara ett av Sveriges sämsta företag. Man kan inte ringa till dem utan att bli knäpp på allt knappade i telefonen... "Har du problem? Tryck 1. Är du från jorden? Tryck 2". Har man tur möts man kanske till slut av en människa som i sin tur - inte har en aning.
De förutsätter dessutom att det är DU som kund som gjort fel när du ringer till dem.
"Mailen fungerade ju igår... och inte idag. Än en gång; Jag... har... inte... ändrat... på... något!"
"Jaha... är strömmen på?" Säger supportkillen glatt.
"Men vad fan? JA, DEN ÄR PÅ! DATORN ÄR IGÅNG!"
"Har du startat ditt mailprogram?"
"Men din... vad tror du? Att jag startat Word och försöker få igång min mail?"
"Har du..."
"Stopp där! Sitter du och läser innantill?"
"Erhm... host... nejnej... inte alls..."
Jag har äntligen lyckats dock! Jag har eliminerat Telia från min räkningshög! Aldrig mer att detta idiotföretag ska få en enda krona av mig. Idag, när jag återigen läser att deras mail strular blir jag så nöjd så! Hahaha... jag slipper allting som har med Telia att göra! YES!
Telefonen ringer plötsligt där på skrivbordet. Jag svarar... det är en vän i andra änden.
"Hej!" Säger jag.
"Hej! Ehrm... min mail ligger nere. Kan du hjälpa mig?"
Fan.
Du kommer inte undan dem så lätt. De finns nästan i varje telekombolag i Europa på ett eller annant vis.
De äger ju även koppartråden i marken ;)
Argh! Påminn mig inte!
oh,tell me about it! jag hatar dom....dom kan inte ett skit.Det värsta är att jag bundit mej till ett internetabbonemang,som jag nu inte använder för d e skit,men jag lär iaf sitta å betala för skiten!
Se där... det där är Telia för dig. Avskyr dem.
Jag håller med att Telia har kronglat till sig för det. Det är märkligt att företag gör så för att de borde vara rädda om de kunder de har annars avslutar dom sina abbonemang.
Skrattar åt: Är du från jorden? Tryck 2". Härlig humor!
Det är sant för att man kan undra eftersom en del är så pass elaka så att man undrar om dom kommer från jorden egentligen.
De har nollkoll... det är därför de checkar om man är från Sverige. Utomjordingarna slår dem på käften via telefonen ;)
Felia! Hahaha! Det var originellt, har du kommit på det själv? Och du har problem att välja rätt i talsvaret. Tycker du det är svårt att programera videon också? Otroligt underhållande.
Du är säkert helt ok med att sitta där som en idiot och trycka på knappar. Du är nog till och med deras idealkund. En som inte förstår bättre. Du är helt enkelt Telias favorit-"biatch". Kul!
Och ärligt talat nu, Max... video? Vad fan är video?
Det är som att säga att jag inte vet om hur man sköter om en häst...
Pfftt.. VIDEO? Vem fan har en video? Utom du?
Hahaha... häng med nu för fan.
Tjoba!
Alltså Telia är så snygga i luvan. Var över en månad sedan jag beställde flytt på internet, telefoni och TV. Mailade dels för att spara pengar och tid i att sitta i deras kö över en timme, sedan har jag inte tid egentligen.. Så mailade dem ang, flytt. fick svar att det skulle ta ca 8 dagar. Jippie tänkte jag...
2 veckor går, jag chattar Telia och ber någon ringa upp, 15-20 minuter senare ringer en tomte från Telia. Han säger att jag måste ta reda på telefonnumret till de som bodde här innan..
"Va? jag har inte deras nummer, vet inte ens vilka det är.."
"-Ja men då går det inte.. "
"Jag mailade ju, fick svar att det skulle ta 8 arbetsdagar"
"-Nae. Det går inte. Sorry"
Jag mailar Telia igen, får svar att absolut kan du byta via e-post, vi skickar papper.. Nu minst två veckor senare efter mailkonversationer där det lovats kompensation etc har det kommit papper! Ja? 8 dagar till såklart.. JAG BLIR SÅ LESS!
Tog mig en annan gång 4 samtal till Telia för att de skulle få in i huvudet att inget var fel på min utrustning. Men det är en annan historia... (Lovades kompensation då också.. Men behöver nog inte berätta hur det slutade)
Tjoba!
Alltså Telia är så snygga i luvan. Var över en månad sedan jag beställde flytt på internet, telefoni och TV. Mailade dels för att spara pengar och tid i att sitta i deras kö över en timme, sedan har jag inte tid egentligen.. Så mailade dem ang, flytt. fick svar att det skulle ta ca 8 dagar. Jippie tänkte jag...
2 veckor går, jag chattar Telia och ber någon ringa upp, 15-20 minuter senare ring... Visa hela »
hahaha.... alltså åt Telia nu alltså. Inte dig.
Dig lider jag med.
Men tack för storyn.
Man skulle slängt ut alla gamla anställda när det privatiserades... då hade de iallfall varit LITE på banan.
Måste bara posta denna! Kundservice hette det va?
20:26:31 Per Välkommen, jag heter Per, vad kan jag hjälpa till med?
20:27:15 xxx Hej, Per. Nu börjar jag bli riktigt less på er(Inte dig personligen).
Vi har ansökt om att flytta bredband telefoni tv i ett par veckor nu.
20:27:59 xxx Första gången över internet, fick svar att det skulla ta 8-9 arbdagar, inget hände. Så jag ringde till er, fick svaret att ni MÅSTE ha telefonnummer till de som bodde här tidigare, vilket jag inte hade. Och att det MÅSTE göras via telefonen.
20:28:38 xxx Mailade er igen, fick svar att: Nej, det kan ni göra över mail också. Mailar dels för att jag inte har någon telefon och för att jag inte har tid att sitta i eran jävla kö
20:29:04 xxx Mailledes sa ni att det skulle ta 7-8 arbdagar, nu är vi inne på minst 10 arbetsdagar
20:29:52 Per Ledsen men jag har inte möjlighet att hjälpa dig med detta utan du behöver ta kontakt med kundtjänst som har hand om flytt av tjänster. Det är då via telefon eller e-post.
20:30:25 xxx Varenda jävla gång man kontakar er så får man olika svar, behövde ringa er 3-4 gånger när mitt internet inte fungerade. Försökte komma fram till någon vettig, men bara mindre intelligenta svarade. Fick som svar att jag skulle byta mitt modem, när det i själva verket var fel på en faktura. Då var jag internetlös i minst en vecka p.g.a att ni inte kollar upp saker innan ni försöker bli av med kunderna.
20:30:36 xxx Amen herregud
20:31:21 xxx Nae, jag har tröttnat på erat jävla runtskickade till andra avdelningar, olika svar varenda jävla gång, hänvisningar till Zyxel and so on
20:31:47 xxx Ska leta mig vidare efter annan leverantör då ni inte har varit till hjälp någon gång man kontaktat er.
20:32:09 xxx Och downtimen har varit enorm, och självklart får man ingen kompensation / avdrag på faktura.
20:32:12 xxx Jag beklagar detta men jag har inte möjlighet att hjälpa dig med detta.
20:33:01 xxx Nej, jag hade inte förväntat mig annat heller. Inte direkt någon nyhet att man blir runtslussad och får massa skitsnack hela tiden. Som sagt, ger upp. Ska försöka få ledigt en dag från jobbet så jag kan sitta i eran kö, och försöka få tag på en telefon så man kan säga upp abonnemanget.
20:33:28 xxx Godkväll. Hejdå.
20:34:25 Per Tack och välkommen åter!
Måste bara posta denna! Kundservice hette det va?
20:26:31 Per Välkommen, jag heter Per, vad kan jag hjälpa till med?
20:27:15 xxx Hej, Per. Nu börjar jag bli riktigt less på er(Inte dig personligen).
Vi har ansökt om att flytta bredband telefoni tv i ett par veckor nu.
20:27:59 xxx Första gången över internet, fick svar att det skulla ta 8-9 arbdagar, inget hände. Så jag ringde till er, fick svaret att ni MÅ... Visa hela »
Bäst var nog när jag skulle beställa digital tv.
Dom hade mitt kundnummer så dom visste vilken typ av uppkoppling jag hade (har internet/tv från samma uttag). Ändå så skickade dom fel saker.. och inte nog med det jag fick dubbelt. Först kom ett paket och veckan efter ett till.
Tacka f-n för att det inte funkade att koppla in och få att fungera. Och såklart blev man idiot förklarad av supporten.
Vilka stories här kommer in! Jisses!
Jävla Telia!
Felia? Jomenvisst.
Sen tror jag att de också har speciella tester innan folk blir anställda. Kallas "Tänk-inte-själv-testen". Så här var det för mig en gång:
Krångel med bredbandet, kom ej ut på linan, allt annat kollat (såklart på uppdrag av Feliasupporten), gick till och med till min Mac-leverantör eftersom det kunde vara strul med hårdvaran, samt lite annat smått och gott.
Åter på telefonlinjen till Felia och då kom det:
"Maila över uppgifterna!"
Det var då jag fick min första stroke-lika reaktion.
Felia? Jomenvisst.
Sen tror jag att de också har speciella tester innan folk blir anställda. Kallas "Tänk-inte-själv-testen". Så här var det för mig en gång:
Krångel med bredbandet, kom ej ut på linan, allt annat kollat (såklart på uppdrag av Feliasupporten), gick till och med till min Mac-leverantör eftersom det kunde vara strul med hårdvaran, samt lite annat smått och gott.
Åter... Visa hela »
"stroke-lika reaktion"
lol
Om du tycker telia fungerar dåligt testa med comhem eller bredbandsbolaget vettja, det är bara att inse att det fungerar precis lika dåligt var man än köper sina tjänster nu för tiden. Dum-frågorna får man stå ut med, får samma sak på comhem-supporten. Antar att för varje vettig som ringer in till dem där så är det två totala retards som följer..
Jag är bortskämd med ett superbolag. Kan inte klaga.
Men Telia är värst. Usch och dubbelusch för Telia.
Efter 42 månader med instabilt bredband från Comhem lyckades jag för en tid sedan övertala dem att skicka hit en tekniker för att gå till botten med problemet. Jag fick givetvis godkänna villkoret att om de inte hittade ngt fel så blev jag betalningsskyldig - d.v.s. skickar de en inkompetent bastard, som inte löser problemet, är det mitt fel :) Hur som helst upptäckte teknikern att det satt ett felaktigt uttag i min lägenhet - han bytte det och sedan dess fungerar det klanderfritt. Solskenhistorien är att jag reklamerade eländet och reste skadeståndsanspråk - trofan om det inte lyckades - har nu sex avgiftsfria månader framför mig;) Jag kommer nu att framleva återstoden av mina dagar i lugn och harmoni.... Nätet funkar och Comhem har kostat mig hela hela livsransonen av adrenalin...
Efter 42 månader med instabilt bredband från Comhem lyckades jag för en tid sedan övertala dem att skicka hit en tekniker för att gå till botten med problemet. Jag fick givetvis godkänna villkoret att om de inte hittade ngt fel så blev jag betalningsskyldig - d.v.s. skickar de en inkompetent bastard, som inte löser problemet, är det mitt fel :) Hur som helst upptäckte teknikern att det satt ett felaktigt uttag i min lägenhet - han b... Visa hela »
"Du är säkert helt ok med att sitta där som en idiot och trycka på knappar. Du är nog till och med deras idealkund. En som inte förstår bättre. Du är helt enkelt Telias favorit-"biatch". Kul!
Och ärligt talat nu, Max... video? Vad fan är video?
Det är som att säga att jag inte vet om hur man sköter om en häst...
Pfftt.. VIDEO? Vem fan har en video? Utom du?
Hahaha... häng med nu för fan."
LOOOOL Det här är den roligaste bloggen jag läst någonsin, inget snack.
"Du är säkert helt ok med att sitta där som en idiot och trycka på knappar. Du är nog till och med deras idealkund. En som inte förstår bättre. Du är helt enkelt Telias favorit-"biatch". Kul!
Och ärligt talat nu, Max... video? Vad fan är video?
Det är som att säga att jag inte vet om hur man sköter om en häst...
Pfftt.. VIDEO? Vem fan har en video? Utom du?
Hahaha... häng med nu fö... Visa hela »
Jobbigt det kommer bli för dig när du väl kommit till insikten att telekomföretagen jobbar likadant. Killen du pratade med på Telia kanske är den som svarar nästa gång du ringer till din nuvarande operatör. Inte för att han bytt arbetsgivare, utan för att hans arbetsgivare kan mycket väl ha mer än bara Telia som uppdragsgivare.
Sådär vet jag att det fungerar...
Fast jag har en liten leverantör... som till och med felsöker på plats.
Det du.
Det gäller vara smart när man väljer leverantör.
Som jag.