Recension av Sigfrids – av Helena B.

Vi var ett sällskap på fyra personer som beställt bord. Det började bra, vi fick vårt bord och beställde mat och dryck tämligen omgående. Efter att ha väntat i en halvtimme frågade vi om vår mat var på gång.. det var den enligt servitrisen. Efter ytterligare en kvart satt vi med tomma glas och ingen tog någon notis om oss. Jag vinkade till mig servitrisen och frågade igen, tipsade om att det hade varit trevligt om man kanske satte fram exempelvis lite bröd och oliver till gäster som får vänta så länge på maten. Vi fick en liten skål med tacochips men ingen ursäkt. Maten kom efter en timma, bland annat en hamburgare utan minsta finess och en moule frites där en tredjedel av musslorna inte hade öppnat sig.. När min man påpekade detta fick han det konstigaste bemötandet vi varit med om. Servitrisen eller var det kanske ägarinnan talade högt och tydligt om att hon var så trött på att få klagomål på musslorna, det skulle dom verkligen sluta servera.. varpå hon upptäcker en halvöppen mussla i makens skål, pekar ner i maten och säger uppfodrande: ”den kan du ju äta!” Vi fick 40 kr i rabatt på maten.. Så synd för läget är bra och lokalen mysig, men vi kommer inte gå hit igen. Dessutom är priserna i överkant med tanke på kvaliteten på rätterna.