Bank Hotels välkända dessert får nytt utseende. Foto: press Bank Hotels välkända dessert får nytt utseende. Foto: press

Bank Hotels ikoniska dessert i ny regnbågstappning

Aurora Holm, Skribent SE, Thatsup Aurora Holm, Skribent SE, Thatsup
Aurora Holm

I sommar lanseras Bank Hotels ikoniska dessert Smash the Piggy Bank i ny tappning, designad av Fredrik Robertsson i regnbågens färger. Nu smakar den extra gott, då en del av intäkterna går till välgörenhet.

Bonnie's berömda dessert Smash the Piggy Bank, där gästen krossar en chokladgris fylld med godsaker, har synts många gånger på sociala medier och även blivit restaurangens signaturrätt. Nu har modeprofilen Fredrik Robertsson tagit fram nya smaker inspirerade av den somriga drinken piña colada och samtidigt gett grisen ett nytt utseende. Desserten består av kokosglass, ananaskompott med rom, chokladgrisen och regnbågsfärgat strössel som vilar på en vaniljparfait.

– Jag är otroligt stolt att få arbeta med ett hotell som offentligt vill och vågar visa sitt stöd för HBTQ+-personer. Att få äran att sätta min prägel och design på Bank Hotels ikoniska dessert till förmån för Regnbågsfonden känns otroligt hedrande och viktigt. Att alla gäster vet, när man beställer denna dessert, då går 70 kronor till människor som behöver allt stöd dom kan få, säger Fredrik Robertsson.

Fredrik Robertsson står bakom den nya skapelsen. Foto: press

För varje såld Piggy Bank doneras 70 kronor till Regnbågsfonden, där hälften skänks av gästen och hälften av Bank Hotel. Genom en QR-kod i samband med besök i restaurangen kan gäster även välja att ge ett extra bidrag direkt till fonden.

Initiativet sammanfaller med Pride-säsongens början och pågår hela sommaren fram till och med den 31 augusti.

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.