Med världen som arbetsplats och uppdragsgivare som Gucci, Prada och Tom Ford på cv:t lanserar nu modellen Mathias Bergh det egna märket YPITS - kort för Your Place In The Sun.
Kläderna karaktäriseras av grafiska prints med namn på städer och adresser runt hela jorden, platser där man kanske trivs eller skulle vilja befinna sig. Det kan röra sig om allt från Tribeca till Mumbai, Hoxton eller Marseille och tanken är att den som bär plaggen ska kunna identifiera sig lika mycket med platsen i sig som med själva varumärket.
Själv har Mathias Bergh rest mycket i jobbet och till kollektionen har han plockar ut sina personliga favoritställen.
- Jag har jobbat som modell i nio år och ser fram emot att göra ytterligare något kreativt på sidan av mitt modellande. Din favoritplats definierar dig som person och det tycker jag är spännande, säger han.
I inledningsfasen blir det främst t-shirts, tröjor och kepsar som kommer att säljas på NK Denim, men med tiden lär det bli en bredare YPITS-kollektion och eventuellt internationella samarbeten.