Black Book, svenska modemärket som är omtalat för sina t-shirts och collegeplagg med fashion/anti-fashion budskap, kommer snart öppna pop-up butik i Stockholm. Märket är dessutom aktuellt med en ny kollektion för Spring 2015.
André Lorenz Stocks märke Black Book rör sig i en värld där grisar har leopardpäls, där mode är lekfullt och enkelt - och framförallt tillgängligt för alla. Där provokation är ett måste för att sticka ut som gris bland påfåglar, är det också bara ett ärligt försök att erbjuda snygga jerseykläder med hög kvalitet och betydande budskap till bra pris. Black Books logga är en gris i leopardpäls. Den lämnar även avtryck på slogans och tryck som visar att mode är för alla.
Med en bra utveckling under våren och sommaren 2014 satsar nu Black Book och öppnar pop-up-koncept i Stockholm. Butiken i Stockholm öppnar i Skrapan den första november och kommer ha öppet i tre månader. Under novembermånaden fungerar butiken som en outlet och från och med första december har butiken ordinarie sortiment. Butiken är på 25 kvm och ligger på markplan mittemot Björn Borg och bredvid Kicks och Monki.
- Jag ser otroligt mycket fram emot att öppna vår första butik så att vi kan få chansen att på riktigt visa upp hela Black Book-konceptet och vad vi står för i varumärke och design, säger André Lorenz Stock, designer och grundare på Black Book. Valet av Skrapan för vår första konceptbutik, om än i pop-up format, passar bra för oss och vår nisch som är printade toppar till överkomliga priser.
Under november erbjuds nästan 40 olika styles till uppåt 70 % REA i butiken.
Läs mer om Black Book här