Under tre dagar i september går Freyja och Heineken ihop för ett samarbete där besökarna uppmanas lägga mobilen i fickan och istället ta del av livet utanför mobilen – med mänskliga möten och konst i fokus.
Med initiativet Offline Studio vill Heineken backa ett steg från det digitala och påminna om allt som kan hända bortom skärmen.
– Heineken har alltid handlat om socialt liv, och baren är vår självklara hemmaplan. Med Offline Studio vill vi visa hur konst kan vara ett verktyg för att lägga undan skärmarna och komma närmare varandra, säger Johanna Pihl, Brand Manager på Heineken Sverige.
Under de tre dagarna bjuder Offline Studio in till kreativa workshops med bland annat screentryck på t-shirts och varje kväll gästas Freyja av olika dj:s som spelar vinyl.
– Offline Studio är vår hyllning till allt som händer när mobilen läggs undan. Det kan vara samtalen som föds över en pensel i en workshop, eller känslan av att njuta av musik tillsammans med vänner. Här får människor mötas på riktigt, skapa något tillsammans och vara närvarande. Det handlar inte om att logga ut från livet, utan om att logga in i det, säger Johanna Pihl.
Offline Studio är öppen för alla över 18 år den 10–12 september 2025 på Freyja Söder i Stockholm.