Hotellkedjan Best Western Hotels & Resorts lanserar nu konceptet ”Meet the Locals”, som innebär att varje hotell ska ta in råvaror från lokala producenter i sin frukostsatsning.
Nu ska alla hotell inom kedjan börja arbeta extra småskaligt för att ta sin frukostsatsning till nästa nivå. Med råvaror från lokala producenter och personliga recept, ska det lokala entreprenörsskapet hyllas. I takt med att privatresandet ökar, växer även efterfrågan på lokala och äkta upplevelser. ”Meet the Locals” är en satsning som innebär att frukosterbjudandet ska fyllas med mer närproducerade livsmedel. Varje hotell kommer att tolka konceptet på sitt eget vis där hotellen själva bestämmer innehållet, följer säsongerna och låter utbudet variera efter tillgång på olika råvaror.
– Vi går i motsatt riktning från branschen i stort där de stora kedjorna dominerar med tunga inköpsavtal med standardisering till följd. Våra hotell ägs och drivs av enskilda entreprenörer och vi hyllar stolt olikheterna och de lokala avvikelserna. Vi ska vara så långt ifrån standardisering som möjligt. Genom att lyfta det lokala i frukostupplevelsen tydliggör vi att vi är lika olika överallt, säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.
I Stockholm drivs bland andra Hotel Kung Carl, The Winery Hotel, Hotel Esplanade och NOFO Hotel & Wine Bar av Best Western Hotels & Resorts.