MUJI MUJI

Japanska MUJI öppnar Europas största butik i Sverige

Linn Wiklund Wandrup, Thatsup
Linn Wiklund Wandrup

Den 16 augusti slår MUJI upp portarna till sin första flaggskeppsbutik i Stockholm. Den japanska detaljhandelskedjan avslöjar att de kommer öppna sin första flaggskeppsbutik med alla MUJI:s produktsegment på Åhléns City i Stockholm, vilket blir den hittills största i Europa.

Från och med den 16 augusti tar MUJI över fjärde våningen på Åhléns City, där vi tidigare har sett ett handplockat urval av deras produkter. Den nya flaggskeppsbutiken kommer att bli den hittills största MUJI-butiken i hela Europa. Varumärket MUJI är kända för sina estetiskt diskreta vardagsföremål, kläder och hushållsartiklar och har över 900 butiker runt om i världen.

– Vi har tidigare haft en liten shop-in-shop med utvalda MUJI-produkter på Åhléns City som varit väldigt välbesökt. Med den nya flaggskeppsbutiken tror vi att vi kan hjälpa fler svenskar att leva ett behagligt liv med hjälp av våra enkla och universella produkter, säger Ino Ryosuke, VD MUJI Sweden.

MUJI:s nya butik kommer att inkludera produkter från alla MUJI:s produktsegment. Några av de nya segmenten är möbler, sängkläder, textilier och belysning, men även modesegmentet kommer att breddas. Detta blir första gången svenskarna får möjlighet att ta del av hela MUJI:s värld.

– Vi är stolta över vårt mycket goda samarbete med MUJI och är glada över att det nu utökas med en exklusiv flaggskeppsbutik på Åhléns City. Det här blir ytterligare en viktig del i vår strävan att vara den självklara shoppingdestinationen för våra kunder då MUJI har varit ett uppskattat varumärke hos oss länge, säger Andreas Stenman, försäljningschef Åhléns.

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.