För sjätte året i rad öppnas dörrarna till Magnum Pleasure Store i Stockholm. Under sommaren kommer glassälskare kunna designa sina alldeles egna drömglassar med hjälp av Magnums Pleasure Makers i årets pop-up-butik som huserar i PK-Huset intill NK.
Succén med att skapa och dekorera sin egen Magnum-drömglass återvänder till Stockholm i år. Tillsammans med en av Magnums Pleasure Makers väljer besökare om glassen ska doppas i Magnum classic choklad, mörk choklad eller vit choklad. Därefter är det fritt fram att blanda toppings för att skapa den godaste, mest fantasifulla och lekfulla Magnum som går att tänka sig. Som toppingalternativ kan glassälskaren välja mellan bland annat krispiga pistagenötter, seg chilifudge, krossad kokos, salta kolapärlor och spröda popcorn. Bara fantasin sätter gränser.
– Vi har längtat hela året efter att få möta alla engagerade besökare som skapar sina egna glassar, den ena varianten mer lekfull och kreativ än den andra. Ett som är säkert är att samtliga glassar alltid blir väldigt snygga och fotovänliga – och goda såklart, säger Atro Serkkola, Brand Manager på Magnum.
Temat för årets Magnum Pleasure Store är Never Stop Playing, vilket tar sig uttryck i butikens inredning i lekfull art deco-stil med olika art deco-installationer. Temafärger är vitt, svart och guld, och det typiskt prickiga mönstret går igen i butikens möbler och design. Här kan besökare ta en selfie i den specialdesignade Magnum-gungan för att därefter vila benen på bänken formad som en glasspinne när man avslutningsvis njuter av sin personligt designade Magnumglass.
Under 2019 är profilen Margaux Dietz ambassadör för Magnum och kommer synas i flera sammanhang kopplat till Magnum samt Magnum Pleasure Store under året.