Nu står det klart att Kasai Group presenterar en ny satsning i hjärtat av Stockholm, ett ambitiöst projekt som ska väcka liv i Strand Hotel på Nybrokajen 9. Här tar restauranggruppen, med Paulo Fagundez och Jonas Ghauri i spetsen, över hela mat- och dryckesutbudet. Den första lanseringen blir den helt nya takbaren Charles.
Huset på Nybrokajen 9 har en lång historia av glamour, gästfrihet och puls och nu är det dags att återta den forna glansen genom ett samarbete mellan Radisson Collection Strand Hotel och Kasai Group. Gruppen tar över mat- och dryckesupplevelsen på hotellet och ska under året lansera ett helhetskoncept där restauranger, barer och takterrassen Charles tillsammans ska forma en ny destination i Stockholm.
Först ut blir alltså Bar Charles som är en helt ny takbar belägen på en plats som aldrig tidigare öppnats upp för allmänheten. Härifrån har man utsikt över Djurgården, Strandvägen och Stockholms inlopp. Charles, som har plats för 150 gäster, kommer att öppna redan under försommaren.

– Jag är otroligt taggad på att få lansera Strand och Charles tillsammans med Jonas, vi har varit vänner i över tio år och kollegor under mestadels av den tiden. Det här blir Kasai Groups tionde restaurang och vår första som inte följer det japanska temat. Ett nytt koncept som breddar vår portfölj och markerar en spännande ny riktning för gruppen, säger Paulo Fagundez, medgrundare av Kasai Group.
Ambitionen är att omvandla Strand till en dynamisk mötesplats där upplevelser och nöje ska stå i centrum.
– Med denna öppning tar vi ett steg bortom vår bakgrund inom nattlivet och in i en mer mogen och sofistikerad upplevelse. Charles är en plats jag har sett fram emot att lansera länge – en plats vi själva skulle vilja besöka som gäster, säger Jonas Ghauri, medgrundare av Kasai Group.