Autumn cheeseburger, skapad av The Social och Burgerdudes. Foto: Press Autumn cheeseburger, skapad av The Social och Burgerdudes. Foto: Press

The Social lanserar burgare med Burgerdudes

Emmi Anderberg, Editor-in-chief, Thatsup Emmi Anderberg, Editor-in-chief, Thatsup
Emmi Anderberg

The Social är en av restaurangkedjorna inom hotellkedjan Strawberry. Tillsammans med Burgerdudes lanserar de nu månadens burgare som under hela november kommer att serveras på samtliga The Social-restauranger i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Månadens burgare på The Social, som presenteras tillsammans med Burgerdudes, har fått namnet Autumn Cheeseburger. Burgaren bjuder på en spännande kombination av skandinaviska smaker och moderna influenser.

– Vår burgare har en stark koppling till naturen och baseras på nordiska smaker. Vår räddade senapsinlagda svamp och de krispiga rotfruktschipsen lyfts och kompletteras av den umamifyllda lökcrèmen och vår örtiga persiljemajonnäs. Resultatet är en unik burgare som inte får missas, säger Marcus Sjöström från Burgerdudes.

Burgaren finns att beställa fram till den 25 november. Foto: Press

Samarbetet mellan The Social och Burgerdudes speglar en gemensam passion för att driva burgarkulturen framåt genom nya trender och spännande smakkombinationer. Höstens burgare finns att beställa från den 25 oktober fram till den 25 november 2024.

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.