Beyoncé och Jay-Z i kampanjen About Love. Pressbild. Beyoncé och Jay-Z i kampanjen About Love. Pressbild.

Tiffany & Co. öppnar nordisk flaggskeppsbutik i Stockholm

Johanna Lagerkranser, Content Writer SE, Thatsup Johanna Lagerkranser, Content Writer SE, Thatsup
Johanna Lagerkranser

Den 2 november slår det exklusiva juvelerarhuset Tiffany & Co. upp dörrarna till sin första butik i Sverige, närmare bestämt på Birger Jarlsgatan 5 i Stockholm.

Den nya butiken blir Tiffany & Co.s flaggskeppsbutik i Norden, och här ska besökare från hela världen få ta del av det eleganta universum som omger det berömda varumärket. Bland kollektionerna finns några av världens mest exklusiva diamanter och ädelstenar, samt smycken och juveler som speglar det New York som format Tiffany & Co. sedan varumärket grundades 1837.

Tiffany & Co., som arbetar för hållbar produktion, mångfald och inkludering, lanserade nyligen kampanjen "About Love", som frontas av Beyoncé och Jay-Z och är en flirt med den ikoniska filmen "Breakfast at Tiffany's" med Audrey Hepburn i huvudrollen. I kampanjen bär Beyoncé en rad olika diamantsmycken, däribland den enorma Tiffany Diamond som endast Audrey Hepburn, Lady Gaga och Mary Whitehouse har burit före henne.

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.