Den 1 juni slog WeSC upp dörrarna till en ny butik i PK-huset mitt i Stockholm. Butikskonceptet är en del av streetwear-märkets utveckling mot en mer stilren design och bredare publik.
Den nya butikslokalen har en yta på 95 kvm och kommer att presentera samtliga delar av WeSC:s utbud, vilket inkluderar såväl herr- som damkollektionen, skor, accessoarer samt underklädeskollektionen. Butiksinteriören, som är framtagen inhouse av WeSC, går tydligt i linje med WeSC:s globala strategi om att öka sin butiksnärvaro i norra Europa.
- Det nya butikskonceptet visar väldigt tydligt vilket håll WeSC är på väg, med ett tydligare design- och produktfokus som vänder sig till en bredare målgrupp, men fortfarande rotad i den urbana streetwear-kulturen, säger Johan Heijbel, VD, WeSC.
För den nya interiören har man arbetat med neutrala färger och material som skapar en stilren känsla som är minimalistisk och uttrycksfull. Detta för att lägga fokus på produkterna och tydligare lyfta kollektionerna. Den klassiska gula WeSC-färgen finns fortfarande representerad i interiören i form av accentfärg, och används bland annat på stolarna i butiken.
I slutet av juli är det även dags för den första WeSC-kollektionen av Carin Wester, som nyligen tog över som kreativ chef.
Mer information: WeSC PK-huset