För den som är på jakt efter den perfekta bröllopsklänningen erbjuder Lilly något för alla smaker. Här finns allt från enkla sofistikerade brudklänningar till dramatiska blåsor som passar sagobröllopet. Med varierande prisklasser samt sortiment för brudgummen och resten av sällskapet är denna butik ett självklart val för den moderna bruden.
Bröllopsklänningar i olika modeller och tyger! Dock trodde jag stället skulle vara bättre. Speciellt med tanke på läget, så trodde jag dom skulle ha bättre utbud och mycket mycket bättre service.
När syster skulle gifta sig besökte vi stället. Hade bokat tid som man ska(Men dom har även brudar som kommer på drop in). Kändes som personen som hjälpte oss/ syster inte riktigt lyssnade utan gav henne flera olika klänningar och när hon sa att de inte kändes rätt så fick vi svaret” men nu har du testat massa olika sorters klänningar, man kan inte testa alla”. Och till de har jag att säga ” JO!” En brud ska testa klänningar tills hon hittar den rätta. Till slut blev stämningen bara konstig då hon ville ha de klart och sålt typ kändes de som. Och ville att man skulle bestämma sig på en gång. Det blev bara ett stressande moment. Jag blev väldigt irriterad på henne.
Då jag har jobbat lite med bröllopsklänningar och accessoarerna tex. slöjor, tiaror och band så vet jag lite vad som passar ihop. De var en annan kvinna där som var drop in kund och hon fick noll hjälp av personalen! Förstår absolut att man ska boka tid om man vill ha 100% hjälp, vilket vi ville. Men tycker man kan ha en person i butiken som hjälper alla andra med tips och råd, och faktiskt i sånna fall kan säga till dom att boka tid om de är många moment en behöver hjälp med.
Jag försökte hjälpa henne lite på sidan om då hon fråga om min hjälp när hon hörde att jag hade lite koll. Var inte mycket. Hon undra vilken slöja som matchade hennes klänning, hur man kunde sätta på den på huvudet, om ett band borde sättas i midjan och om ett smycke behövdes i håret. Hon ville bara bolla idéer med någon och efter var hon jätte tacksam för min hjälp. Då jag älskar allt med bröllop fix så hjälpte jag gärna till! Men borde vara personalens jobb... som sagt dålig kund service på alla nivåer.
Bröllopsklänningar i olika modeller och tyger! Dock trodde jag stället skulle vara bättre. Speciellt med tanke på läget, så trodde jag dom skulle ha bättre utbud och mycket mycket bättre service.
Helt okej butik som vill anspela på "Say yes to the dress" och den verkligt amerikanska upplevelsen av att prova bröllopsklänning. Fanns en del fint men hon som hjälpte mig lyssnade inte riktigt på vad jag ville ha utan försökte driva mig åt andra håll. Slutade med att jag hittade min drömklänning på annan plats!
Helt okej butik som vill anspela på "Say yes to the dress" och den verkligt amerikanska upplevelsen av att prova bröllopsklänning. Fanns en del fint men hon som hjälpte mig lyssnade inte riktigt på vad jag ville ha utan försökte driva mig åt andra...
En stund som ska vara fylld av glädje, inspiration och beslut inför en av ens största dagar i livet slutade med en självkänsla av att jag är en av de största, fulaste, fetaste tjejerna på denna jord. En upplevelse som faktiskt gjorde att jag tvivlat på om jag ens vill gifta mig i en klänning eller något i vitt. Att gå till ett ställe som utnämner sig själva vara proffs inom området och flera års erfarenhet av att hjälpa brudar med sina klänningar för deras stora dag.
Bara att komma in i butiken så möts vi av en snorkig attityd, rent sagt ett otrevligt bemötande. Vi har bokat tid för en konsultation och är där en kvart innan. Frågar om vi får börja gå in och titta då vi är lite tidiga. Får ett snabbt nej. Frågar min storlek. Jag är lång (180cm) och har rätt stor byst. Mitt vanliga storleksval variera mellan 40-42. Får då snabbt ett svar att jag inte får gå och titta i stora rummet för det kommer ändå inte vara något som jag kan ha. Jag får enbart kolla på deras plus size sortiment.
Så valet minskade drastiskt från ca 200+ klänningar till ca 40st i ungefär samma siluett. A-linjeformade eller balklänning. Det jag var intresserad av var en figurnära siluett/trumpet som det även kallas i vissa fall. Konsulten får denna information men är extremt påstridig över att jag ska pröva en A-linje formad då hon tycker det är det som skulle passa mig.
Hon plockar fram en massa klänningar i samma siluett men olika design. Trär på mig en efter en även fast jag vid flertal tillfällen säger att detta är inte något jag vill ha. Tillslut efter mycket om och men så får jag pröva en klänning i rätt siluett. Hon måste medvetet valt den som verkligen inte skulle passa, för att få mig att vilja gå från siluetten och gå på något av hennes val. Klänningen var för kort och tyget kändes billigt. Kommer ut ur provrummet och hennes otrevliga och elaka ord började flöda. Hon vänder sig till min mamma och berättar allt som är fel. ”Ser du hur stor hon ser ut att vara där”, ”Hur fel hennes kropp ser ut i denna klänning” ”hennes höfter och kropp blir tubformad”.
Listan är lång och jag blir inom mig mer och mer ledsen och arg. Min mamma kommenterar att det faktiskt inte är min storlek hon har valt på klänningen och att den säkerligen skulle komplettera mig och min form bättre om jag fick min storlek.
Konsultatören suckar. Hon sätter på mig två A-linjeformade klänningar till men fortsätter än en gång att pika min kropp.
Jag ber att få avsluta mötet och går där ifrån. Ledsen, arg, besviken, frustrerad och osäker. Frågar mig själv, ser jag verkligen så här äcklig och ful ut?
Jag är vansinnig och känner att hon och hela Lilly har gjort denna upplevelse som jag såg så mycket fram emot till en mardröm.
Jag har full förståelse för att man inte kan ha varenda storlek inne i varje modell. Men ha i alla fall olika siluetter så att alla kan i alla olika storlekar få se hur det sitter på ens kropp. Alla kroppar är olika och fina på så många sätt och vis. Många är nervösa som det är för en av deras största dagar i livet. Det är många saker som ska falla på plats och ni på Lilly utger er ifrån att hjälpa till och underlätta detta.
Har i efterhand brutit ihop i tårar flera gånger och känt att jag skiter i det här, jag skippar att köpa en bröllopsklänning, jag har på mig jeans, för de har ingen kommenterat något otrevligt om. Eller ska vi till och med skippa bröllopet? Känsla av osäkerhet. Tvivlet på min kropp. Så ska INGEN behöva känna! Att mina osäkerheter kommer tillbaka som jag haft över min kropp. Att de ska sätta käppar i hjulet för mitt bröllop. Det är inte så det ska vara.
Så nu vill jag verkligen VARNA alla, gå inte dit! Vill du ha en hemsk mardröms upplevelse så ska du absolut gå dit, om du vill känna dig ful och äcklig.
När jag har delat med mig av min upplevelse i efterhand så har jag fått höra flera liknande upplevelser av andra där de på Lilly inte alls lyssnar och går emot det du som kund vill ha.
Så vill verkligen betona än en gång, GÅ INTE DIT!!
Varning, gå INTE till Lilly!!
En stund som ska vara fylld av glädje, inspiration och beslut inför en av ens största dagar i livet slutade med en självkänsla av att jag är en av de största, fulaste, fetaste tjejerna på denna jord. En upplevelse...
Fin butik men dålig service. Vi kom in och blev snabbt informerade att om vi inte bokat tid fick vi inte prova nån klänning. Det är bara tidsbokning och de är jätteupptagna hela tiden så kolla får vi men inget annat. Otrevligt.
Fina klänningar men personal var inte så trevliga. En tjej sa till oss flera gånger att vi inte fick röra klänningar. Om klänningarna går sönder då får vi betala. Jag menar vi är vuxna och självklart vet vi att man måste vara försiktig och det behöver inte du säga till oss. När hon skulle hjälpa mig ta av en klänning och jag försökte ta upp den själv sa hon: nej du kommer förstöra vår klänning. Jag kände faktiskt att jag och mina kompisar fick lite diskriminering pga hennes attityd. Jag fattar inte varför hon var så snobby eller arrogant mot oss, var det pga att vi köpte en klänning på rea eller att vi inte hade svensk utseende???
Fina klänningar men personal var inte så trevliga. En tjej sa till oss flera gånger att vi inte fick röra klänningar. Om klänningarna går sönder då får vi betala. Jag menar vi är vuxna och självklart vet vi att man måste vara fö...