Recension av Como Ristorante – av Emma S.

Personal som tyvärr inte förstår värdet av service. Vi väntade lång tid på både förrätt och varmrätt. När varmrätt väl kom levde den inte upp förväntan eller prisklassen. Min pasta med portobellosvamp, skogschampinjoner och panchetta var istället pasta med konserverade champinjoner och bacon, ingen portobellosvamp i sikte och sås som skurit sig. En godare pasta hade kunnat slängas ihop hemma. Tre tuggor in och vi kallade på servitrisen som inte verkade så besvärad över kritiken men skulle se efter om hon kunde se över notans slutpris. Här tänker man att personalen skall komma tillbaka till bordet och meddela, men nej. Aldrig under middag frågade någon hur maten smakade eller beklagade väntetiden. När vi väl vill betala behöver vi gå fram till baren för att få uppmärksamhet. När notan väl kommer ber de en av oss att komma fram till baren igen för att diskutera pris (!), varför de inte kan komma till bordet är en bra fråga. Där framme verkar servitrisen glömt vår kritik och frågar igen lite nonchalant ”vad var det som var fel igen?”
Vi fick efter en tid i alla fall en rabatt avdragen på hela notan, inte tillräckligt för min pasta som låg nästintill orörd på tallriken.