Recension av Le Bistro – av Louise L.
Jag har inte ätit här, men vill ändå lämna en recension då jag troligen inte kommer att försöka boka bord här igen.
Jag och min vän hade bokat bord tidigare i veckan för en söndagsbrunch. Eftersom varken hon eller jag hade varit här tidigare såg vi fram emot att testa Le Bistros söndagsbrunch. När vi kom in fick vi vänta en stund innan det kom en servitris och tog hand om oss. Det såg väldigt fullt ut och vissa hade fått riktigt dåliga bord. Ett par satt på ett bord som såg ut att höra ihop med ”hovmästarbåset”. Vi förklarade att vi hade bokat bord och hon frågade snäsigt om vi kunde visa upp en bokningsbekräftelse. Givetvis kunde vi det. När vi hade visat upp vår bokningsbekräftelse stegade servitrisen fram till ett bord med två gäster. Jag hörde en av dem utropa ”Du skämtar?!”. Restaurangen hade alltså dubbelbokad vårt bord och det kändes som att dom hade noll koll på sina bokningar. Gästen frågade om det fanns något annat bord eller plats dom kunde sitta vid eftersom dom hade fått göra en beställning. Jag kollade snabbt om det fanns bord på någon annan restaurang och fann ett bord på Jacquelines. Det kändes så hemskt att ta någon annans bord. När vi förklarade läget för servitrisen och sa att vi skulle gå till något annat ställe och att vi kunde komma tillbaka en annan gång, tyckte hon lite nonchalant på axlarna. Inget tack, inget förlåt. Hon erbjöd inte oss att lägga in en ny bokning. Hade jag varit servitris hade jag erbjudit 10% på nästa bokning som kompensation.
Nä, detta var definitionen av riktigt kass service!